دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

سفتریاکسون پر عارضه ترین دارو !!!!!

سفتریاکسون پر عارضه ترین دارو در گزارش های رسیده به مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته دارویی(ADR) کشور :

عوارض گزارش شده عمدتا مشتمل بر عوارض پوستی، عوارض گوارشی، تنگی نفس، شوک آنافیلاکسی، واکنشهای شبه آنافیلاکسی و ایست قلبی بوده و در بسیاری موارد واکنش بصورت شدید و تهدید کننده حیات بیمار بوده است.

سفتریاکسون یک آنتی بیوتیک از نسل سوم سفالوسپورینها که در میان عوارض دارویی به ثبت رسیده در مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروها(ADR) بیشترین تعداد گزارش را به خود اختصاص داده است، بطوری که از میان گزارشهای رسیده به مرکز ADR تا آذر ماه 89 سفتریاکسون با 1715 مورد گزارش مسبب بیشترین عوارض و همچنین با ثبت 55 مورد مرگ، بیشترین تعداد مرگ را نیز به خود اختصاص داده است.

عوارض گزارش شده عمدتا مشتمل بر عوارض پوستی، عوارض گوارشی، تنگی نفس، شوک آنافیلاکسی، واکنشهای شبه آنافیلاکسی و ایست قلبی بوده و در بسیاری موارد واکنش بصورت شدید و تهدید کننده حیات بیمار بوده است.

متاسفانه یکی از دلایل افزایش وقوع عوارض دارویی با سفتریاکسون مصرف بی رویه این دارو در موارد غیر ضروری می باشد، مواردی همانند سرماخوردگی و یا مواردی که از جمله موارد مصرف تایید شده این فرآورده در منابع علمی نبوده و با مصرف سایر فرآورده های ایمن تر قابل درمان می باشند.

یکی دیگر از عواملی که موجب افزایش وقوع عوارض ناخواسته با سفتریاکسون شده است عدم بررسی سابقه حساسیتی بیمار به پنی سیلینها و یا سایر سفالوسپورینها می باشد، چون پنی سیلین ها و سفالوسپورینها حساسیت متقاطع داشته و افراد حساس به پنی سیلینها ممکن است نسبت به سفالوسپورینها هم حساس باشند لذا سابقه حساسیتی فرد به آنتی بیوتیک می بایست قبل از مصرف دارو در نظر گرفته شود.

از طرف دیگر عدم رعایت برخی نکات در تزریق این فرآورده از جمله تزریق سریع وریدی و همچنین تزریق در مراکزی که فاقد امکانات و تجهیزات سیستم احیا هستند موجب گردیده است که در صورت بروز واکنشهای شدید امکان کنترل و انجام اقدامات درمانی مناسب وجود نداشته باشد.

به منظور اطلاع رسانی به همکاران گرامی و با هدف کاهش شیوع عوارض ناخواسته ناشی از مصرف سفتریاکسون، توجه همکاران عزیز را به رعایت برخی نکات که در اطلاعیه های مرکز ثبت و بررسی عوارض دارویی کشور آمده است جلب مینماید.

چند توصیه برای کاستن احتمال بروز عوارض خطرناک ناشی از مصرف سفتریاکسون:

1. از تجویز دارو در مواردی مانند سرماخوردگی و مواردی که از جمله موارد مصرف تایید شده این فرآورده نیست اکیداً خودداری شود. همچنین از جایگزین نمودن فرم تزریقی آنتی بیوتیکها در مواردی که اشکال خوراکی موثر و قابل تجویز هستند جداً پرهیز شود.

2. توصیه میشود قبل از تزریق سفتریاکسون سابقه حساسیت فرد به سفالوسپورینها و پنی سیلینها بررسی شود. مصرف دارو در افراد حساس به سایر سفالوسپورینها ممنوع بوده و در افراد حساس به پنی سیلین نیز تنها در صورت ضرورت و عدم امکان استفاده از سایر داروها تزریق باید با احتیاط فراوان صورت پذیرد.

3. با توجه به یافته های جدید سازمان غذا و دارو امریکاFDA و گزارش مرگ ناشی از مصرف همزمان سفتریاکسون با فرآورده های حاوی کلسیم، مصرف همزمان سفتریاکسون با محلولها و یا فرآورده های حاوی کلسیم حتی بصورت تزریق از رگهای متفاوت ممنوع بوده و مصرف محلولها و فرآورده های حاوی کلسیم تا 48 ساعت پس از آخرین دوز سفتریاکسون نیز در تمام گروههای سنی ممنوع می باشد.

4. استفاده از رقیق کننده های حاوی کلسیم مانند محلول رینگر به منظور آماده سازی سفتریاکسون جهت تزریق ممنوع می باشد.

5. با توجه به تاثیر سرعت تزریق سفتریاکسون بر میزان وقوع و کنترل عوارض آن توصیه میشود از تزریق سریع وریدی جلوگیری بعمل آمده و تزریق سفتریاکسون در محلول مناسب حداقل 15 الی 30 دقیقه به طول انجامد.

6. تزریق دارو بایستی صرفاً توسط افراد مجرب و در مراکز مجهز به سیستم احیا انجام گیرد.

7. با توجه به توانایی سفتریاکسون در جابجایی بیلی روبین از محل اتصال آن به آلبومین پلاسما و احتمال بروز انسفالوپاتی ناشی از افزایش سطح بیلی روبین، مصرف سفتریاکسون در نوزادان مبتلا به هایپربیلی روبینمیا (بویژه نوزادان نارس) ممنوع می باشد.

منبع:
1. اطلاعیه های شماره 39 و 45 و 80 و 98 و 102 مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته دارویی
نظرات 22 + ارسال نظر
آتنا شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 ب.ظ

با سلام من مادر پسری سه ساله هستم ،چندروز پیش پسرم سرماخوردگی خفیفی گرفته بود ومن بخاطر اینکه بیماریش طولانی نشه به درمانگاه خصوصی نارمک مراجعه کردم که متوجه یهدکتر ناشی که مثلامتخصص کودکان بود شدم که بعداز یه معاینه یک دقیقه ای آمپول سفتریاکسون وتجویز کرد که البته من بعدازمشورت کردن باچنددکتر متخصص اجازه تزریق وندادم وخداروشکر میکنم بااینکه سواد دکتری ندارم اما فهمم ازاون دکترخیلی بیشتربود چون الان باید درباره مرگ کودکم سوگواری میکردم

برای درمان سرماخوردگی که کودکمون فقط بیحالی و درد عضلات و آبریزش بینی داره از 1- مصرف مایعات فراوان 2- استراحت 3- حداکثر داروهایی مانند شربت سرماخوردگی و در صورت تب شرت استامینوفن استفاده کنید .
در هر صورت سرماخوردگی با علائم بالا 6 روز طول می کشه چه دارو مصرف کنی چه مصرف نکنی
اقدامات ذکر شده به خاطر اینه که در این مدت شش روزه بچه مون زیاد اذیت نشه
در صورتی که کودک تب بیشتر از 39 درجه و یا گلودرد داشت باید آنتی بیوتیک هم طبق نظر متخصص استفاده شه

سپیده شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام
مادر من یه هفتست بخاطر التهاب صورتش ناشی از عفونت دندانش هرچقد آنتی بیوتیک بود مصرف کرده اما هیچ کدوم کارساز نبوده و آبسه تشکیل شده تو صورت مادرم هیچ فرقی نکرده امروز رفت دکتر براش سفتریاکسون تزریق کرده عضلانی، چشماش تار میبینه عرق کرده من نگرانشم .
من خودم دانشجوی ترم4 پرستاری هستم.

سلام
الان دیگه مشکلی نیست
حساسیت دارویی سفتریاکسون خیلی زود بروز می کنه اما توجه داشته باشید :
دیگه سفتریاکسون نزنید
چون اگه واقعا حساسیت دارویی باشه حساسیت دارویی در تزریق دوم خیلی شدید تر خواهد بود

n سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:53 ب.ظ

پسرم7سالشه.در طول دو ماه اخیر مرتب سینوسها و گلوش عفونت میکنه بطویکه این سری اخرپزشک گفته ریه هاشم یه مقدار عفونت داره. در هر دوره به ترتیب از داروهای شربت سفکسیم و کپسول اموکسی کلاو و کپسول ازیترومایسین و قرص استامینوفن بخاطر تب شدیدش استفاده کرده ولی کارساز نبوده.این سری امپول سفتریاکسون بهش دادن. خواستم ببینم بجاست که استفادش کنیم یا نه؟

سلام
اولا تجویز کننده سفتریاکسون حتما متخصص باشه یعنی یه پزشک عمومی نباید سفتریاکسون تجویز کنه مگه تو اورژانس
دوم اینکه شما حتما توی یه کلینیک مجهز سفتریاکسون رو تزریق کنین
و توصیه می شه که اونو عضلانی نزنین
می تونین اونو توی یه سرم قندی ریخته و طی نیم تا یک ساعت تزریق بشه
از پزشکتون بخوایین که اینجوری تو دفترچه بنویسه

نوید چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:05 ب.ظ

وای یه اینجور دکتر ها کی مدرکه دکترا می ده !!!!!!؟
دختره یکی از اقوام بر اثر تزریق وریدی (تورگی) امپول سفتریاکسون 5 روز بود که رفت تو کما ! که خبر رسید متاسفانه امروز فوت شده!! حالا شما بگید این دکتر رو باید چه کرد؟

سلام متاسفانه مصرف غیر منطقی این دارو بسیار زیاده

فرزانه فکور یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:34 ب.ظ

سلام من دارای بیماری التهاب لگن هستم 2ماه پیش دکتر متخصص زنان داکسی سایکلین 100ومترونیدازول وسفتریاکسون تجویز کرد سفتریاکسونو تزریق کردم بدون هیچ عوارضی،اما بعداز 2ماه که دوباره تزریق کردم دچار خارش شدیدگوش وگلو و پوستی ،کهیر زدن وقرمزی شدید وداغی گوشهام شدم میخواستم بپرسم ک مابقی سفتریاکسونهارو تزریق کنم یا نه خطروجود داره

سلام
از مصرف سفتریاکسون پرهیز کنین
امکان داره عوارض بعدی خیلی شدید تر باشه
حتما برای تجدید نظر در مورد سفتریاکسون به پزشکتون مراجعه کنین

ثثث دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:11 ب.ظ

مینا سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:53 ب.ظ

سلام.مامان من 45 ساله سابقه ی بیماری آسم وتعویض دریچه ی میترال انجام داده و قرص وارفارین .. مصرف میکنه. الان آسمش حمله کرده دکترش قرص تاوانکس 500 میلی گرم داده.وبه سفتریاکسون حساسیت داره میتونه استفاده کنه یانه از تاوانکس؟متشکرم

سلام
مصرف لووفلوکساسین ربطی به حساسیت به سفتر نداره
در صورت بروز علائمی مانند کهیر و قرمزی و حساسیت به پزشک مراجعه کنید

محمد یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:43 ق.ظ

سلام خواهر من مبتلا به بیماری کرون که التهاب روده هم بهش میگن هست.داروی رمیکید به خاطر بیماریش تزریق میکنه و ایمنی بدنش پایینه.حالا سرما خورده رفتیم دکتر ۱۰تا سفتریاکسون وریدی داده روزی ۲تا با ۳تا بتامتازون.من خیلی نگرانم.کار دکتر درست بوده؟آیا دکتر از ترس ایمنی پایین بدن خواهرم این دارو رو داده که پیشگیری کنه یا واقعا میشده با داروی دیگه ای درمان کنه.فعلا ۲تاشو زده ولی من نگرانم.لطفا زود راهنماییم کنید.ممنون از وب خوبتون.

سلام
بعضی از اوقات پزشک معالج نفع یک دارو رو بیشتر از عوارضش تشخیص می ده و اون دارو رو تجویز میکنه
در مورد شما هم این صدق می کنه
نگران نباشین
چند تا سرم قندی (دکستروز 5 درصد ) تهیه کنید
و در هر بار تزریق از پرستار بخواهید که آمپول سفتریاکسون رو به 500 سی سی سرم دکستروز 5درصد اضافه و سپس انفوزیون کند

محمد دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:51 ق.ظ

ممنون از راهنماییتون

حامد شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:22 ق.ظ

با سلام
30 سالمه . از 15 سالگی اجابت مزاج طولانی و دیر دیر داشتم.تا اینکه اخیرا به پزشک متخصص مراجعه کردم و تشخیص بواسیر شدید داد و 7 تا آمپول سفتریاکسون روزی 1 عدد-روزی 3 بار مترانیدازول 500 و دیکاوفناک و سیپروفلوکساسسین 500 داد بهمراه پماد رکتول و قطره ام جی
4تا از آمپول ها رو زدم اونم به صورت وریدی و سریع و طبق نسخه پزشک
بقیه دارو ها رو هم مثل دستور پزشک
ولی زیاد بهبود نیافتم
آیا این واکسن ها بزام ضرر داره؟

سلام
دیگه‏ ‏اگر‏ ‏قرار‏ ‏بود‏ ‏عوارضی‏ ‏داشته‏ ‏باشه‏ ‏تا‏ ‏الان‏ ‏نشون‏ ‏داده‏ ‏بود
جهت‏ ‏جلوگیری‏ ‏از‏ ‏عو‏ ‏د‏ ‏توصیه‏ ‏می‏ ‏کنم‏ ‏از‏ ‏حمام‏ ‏کردن‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏ایستاده‏ ‏خودداری‏ ‏کنید‏ ‏
استفاده‏ ‏از‏ ‏وان‏ ‏در‏ ‏حمام‏ ‏کردن‏ ‏باعث‏ ‏جلوگیری‏ ‏از‏ ‏بواسیر‏ ‏میشه
روزی‏ ‏سه‏ ‏با‏ ر‏ ‏در‏ ‏لگن‏ ‏اب‏ ‏گرم‏ ‏بنشینید‏ ‏تا‏ ‏بواسیر‏ ‏شما‏ ‏زودتر‏ ‏بهبود‏ ‏پیدا‏ ‏کنه

زضا سه‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:06 ب.ظ

نظرات دوستان واقعا نگرانم کرد
من امروز 1 سفتریاکسون بصورت عضلانی زدم
هیچکدوم از این عوارضم نداشتم
فردا یدونه دیگه باید بزنم،نمیدونم چیکار کنم
لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام
توصیه می کنم دارو رو در 500 سی سی سرم قندی حل کنین و آهسته به صورت وریدی تزریق کنین
تا اگر به دارو حساسیت داشتین از ورود بیشتر دارو به بدن جلوگیری کنین

یک داغدارپشیمان شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:13 ب.ظ

سلام مادرمن بی جهت بدون اینکه حتی ویزیت بشه با یه مشاوره تلفنی ساده سفتریاکسون تجویز کردن ودر حالی که من بالاسرش بودمدقیقه بعدنارسایی تنفسی وشوک بهش دست داد تاکی کارد وتاکی پنه شد وتعریق وبعد درکمال ناباوری فوت کرد به طرز مظلومانه وفاجعه وار وهرگز خودمو نمیبخشم که مسبب چنین فاجعه ای شدم که مادر جوون وسالمم که امید خواهر وبرادربی کسم بود انقد زود بره میخام بدونم اینا که میگم علایم شوکه ؟تاکی پنه ریت130 تنفس شکمی سچوریشنo2 شده 75 فشار 16 روی 9 تعریق شدید میخوام مطمن شم لطفا بگیدچون دکتراش نگفتن دلیل فوتووبه پزشکی قانونی ام ارسال نشد متاسفانه. خواهش میکنم جواب بدین

سلام تسلیت می گم احتمالا مادرتون سابقه بیماری های قلبی و تنفسی مثل فشار خون یا آسم یا عفونت های تنفسی اخیر رو داشتن که باعث تشدید علائم آنافیلاکسی شده علائمی که می گین دقیقا علائم شوک آنافیلاکتیک هستن
به دنبال ورود مواد آلرژن که در مورد شما سفتریاکسون بوده گشاد شدن‌ رگ‌های‌ خونی‌ و تنگ‌ شدن‌ (کاهش‌ قطر) راه‌های‌ تنفسی‌ اتفاق افتاده
در یک مرکز درمانی که پزشک یا پرستار حضور داشته باشن در ابتدای بروز این علائم می تونن با تزریق اپی نفرین از شدت یافتن این علائم جلوگیری کنن که متاسفانه در مورد بیمار شما یا انجام نشده و یا موفقیت آمیز نبوده

fateme جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:38 ق.ظ

می تونم بپرسم منظور از عوارض گوارشی چیه شامل چی می شع ؟آیا ممکنه به معده آسیب بزنه با اینکه تزریق از طریق سرم صورت گرفته؟؟

سلام
سفتریاکسون‏ ‏دارویی‏ ‏‏قوی‏‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏تمام‏ ‏باکتری‏ ‏ها‏ ‏رو‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏می‏ ‏بره
حتی‏ ‏باکتری‏ ‏هایی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏روده‏ ‏ما‏ ‏هستند‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏ما‏ ‏در‏ ‏هضم‏ ‏و‏ ‏جذب‏ ‏غذا‏ ‏کمک‏ ‏می‏ ‏کنند‏ ‏
سفتریاکسون‏ ‏با‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏بردن‏ ‏فلور‏ ‏طبیعی‏ ‏معده‏ ‏که‏ ‏همین‏ ‏باکتری‏ ‏های‏ ‏مفید‏ ‏روده‏ ‏ما‏ ‏هستند‏ ‏باعث‏ ‏اسهال‏ ‏و‏ ‏دل‏ ‏درد‏ ‏و‏ ‏عدم‏ ‏جذب‏ ‏کامل‏ ‏مواد‏ ‏غذایی‏ ‏می‏ ‏شه ‏

hamid جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام من 28 سالمه سینوزیت حاد دارم و به آنتی بیوتیک خوراکی حساسیت دارم. دکتر برام سفتریاکسون 1 گرم که در سرم باید حل شود تجویز کرده که 3 تا می باشد می خواستم بدونم خطر ناک نیست برام؟

وقتی‏ ‏به‏ ‏انتی‏ ‏بیوتیک‏ ‏حوراکی‏ ‏حساسیت‏ ‏دارین‏ ‏پس‏ ‏چرا‏ ‏سفتریاکسون‏ ‏برات‏ ‏تجویز‏ ‏کرده‏ ‏؟؟؟
دارو‏ ‏رو‏ ‏استفاده‏ ‏نکن‏ ‏
اول‏ ‏بگو‏ ‏حساسیت‏ ‏یعنی‏ ‏چی‏ ‏
یعنی‏ ‏چجوری‏ ‏میشی‏ ‏انتی‏ ‏بیوتیک‏ ‏خوراکی‏ ‏میخوری‏ ‏؟

داغدارپشیمان جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:18 ق.ظ

دقیقا مادرم سابقه بیماری های قلبی وفشارخون داشتن واخیرا عفونت تنفسی هم داشتن اونا که تومیکروست میگن رقیق کردیم حالا من چیکارکنم توروخدایه چیزی بگین سعی کردن احیاش کنن ولی برنگشت ممنون ازجواب کاملتون دارم دیوونه میشم من باعث این فاجعه شدم من میتونم شکایت کنم ازبیمارستان؟مامانم دوهفته قبل اینکه بستری بشه آنژیو شده بود توبیمارستان فشارش باسرم 95بود با اینکه قبلا فشارش معمولابالابود توآنژیوعروق کرونربازبودن ولی شریان کلیویش گرفته بودکه دکتراستنت گذاشته بودوگفته بوداحتمالاهایپرتنشن اصلاح بشه توبیمارستانم دکترقلب گفت به خاطراون استنت شریان کلیویش فشارش پایینه تب 38.5داشت esrبالابود دوبرابرحدنرمال77 برای خانوم 58 ساله crp2+وpttبالاتو آزمایشاش حدود59 تاکی کارد بودقبل زدن دارو یک ونیم روز سرم د(اشت ولی فشارش حدود95بودوبالانمیرفت دکترعفونی که مشاوره دادبه خاطرآنژیوگرافیش احتمال سپتی سمی داده بود یه روز قبل ازفوت برای اولین بارتشنج کرده بودواصلا به خاطرهمین بستری شده بودکه دکترمغزواعصاب علت تشنجونفهمید ببخشیدطولانی شد ولی همه این اطلاعاتو نوشتم چون واسه علت فوت مامانم دوتاگزینه هست شوک سپتیک یا شوک سفتریاکسون تاحالا ازدکترای زایادی پرسیدم ولی هیچ کس جواب درستی مثل شمانداده بودخواهش میکنم باتوجه به این اطلاعات جواب بدین بهم خیلی ممنون

سلام‏ ‏
با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ توضیحاتی‏ ‏که‏ ‏دادین‏ ‏احتمال‏ ‏هر‏ ‏دو‏ ‏گزینه‏ ‏ای‏ ‏که‏ ‏دادین‏ ‏وجو‏د ‏داره‏
‏ ‏اما‏ ‏نمی‏ ‏تونین‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏دلیل‏ ‏شکایت‏ ‏کنین‏ ‏چون‏ ‏توی‏ ‏همه‏ ‏گاید‏ ‏لاین‏ ‏های‏ ‏معتبر‏ ‏درمان‏ ‏همینه‏ ‏که‏ ‏انجام‏ ‏دادن‏ ‏و‏ ‏اینکه‏ ‏یکنفر‏ به‏ ‏دلیل‏ ‏ازدیاد‏ ‏حساسیت‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏سفتر‏ ‏جونشو‏ ‏از‏ ‏دست‏ ‏بده‏ ‏یک‏ ‏امرمعمول‏ ‏شده‏ ‏توی‏ ‏همه‏ ‏ی‏ ‏مراکز‏ ‏درمانی‏ ‏که‏ ‏معمولا‏ ‏به‏ ‏دلیل‏ ‏فرار‏ ‏از‏ ‏دست‏ ‏عواقب‏ ‏پذیرش‏ ‏این‏ ‏امر‏ ‏تمامی‏ ‏پزشکان‏ ‏قانونی‏ ‏دلیل‏ ‏دیگه‏ ‏ای‏ ‏رو‏ ‏واسه‏ ‏فوت‏ ‏مطرح‏ ‏می‏ ‏کنن‏ ‏متاسفانه‏ ‏سیستم‏ ‏دارویی‏ ‏کشور‏ ‏مشکل‏ ‏داره‏ ‏و‏ ‏نمی‏ ‏دونم‏ ‏کی‏ ‏می‏ ‏خواد‏ ‏اصلاح‏ ‏بشه‏ ‏و‏ ‏هنوز‏ ‏چند‏ ‏نفر‏ ‏دیگه‏ ‏باید‏ ‏جونشونو‏ ‏به‏ ‏خاطر‏ ‏این‏ ‏سیستم‏ ‏قدیمی‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏داروهای‏ ‏قدیمی‏ ‏روتین‏ ‏شده‏ ‏از‏ ‏دست‏ ‏بدن
بهتون‏ ‏تسلیت‏ ‏می‏ ‏گم‏ ‏به‏ ‏امید‏ ‏روزهای‏ ‏بهتر

amir شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:55 ب.ظ

سلام . من 33 سالمه ،بخاطر عفونت در دستگاه ادرار ، دکتر سفتریاکسون 500 تجویز کرده . اما با این اوصاف واقعا ً می ترسم از تزریقش . خواهشمندم راهنمایی کنید . آیا دارویی جایگزین داره که مصرف کنم ؟

سلام
بله‏ ‏داروهای‏ ‏زیادی‏ ‏هست‏ ‏که‏ ‏بهتر‏ ‏و‏ ‏کم‏ ‏خطر‏ ‏تر‏ ‏‏ ‏هستند‏ ‏
فقط‏ ‏پزشک‏ ‏محترم‏ ‏باید‏ ‏راحت‏ ‏طلب‏ ‏نباشند

حمید پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:42 ق.ظ

سلام,پسرم حدود پنج سال سن داره,چند وقت پیش به دلیل سرماخوردگی از ناحیه گوش دچار عفونت شد,به گونه ای که شروع به ترشح از گوش نمود.با نظر پزشک سفالکسیم مصرف نمودو تا حدودی بهتر شد.با مراجعه به پزشکی دیگر ,سفتریاکسون واسش تجویز کرد.آیا با برطرف شدن تقریبی عفونت و مصرف سفالکسین نیازی به تزریق این واکسن هست؟

سلام دارویی اولی سفالکسین هست یا سفکسیم ؟
در هر صورت نیازی به استفاده از سفتریاکسون نیست
داروی سفالکسین رو ادامه بدهید

سحر پنج‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:59 ب.ظ

سلام من 24 سالمه و عفونت واژینال گرفتم
داروی فلوکونازول 150 و پماد مترونیدازول و کلوتریمازول استفاده کردم ولی تاثیری نداشته
قبلا هم این مشکل پیش اومده با مصرف سفتریاکسون حل شده
آیا مجددا میتونم استفاده کنم؟

سلام
در‏ ‏صورت‏ ‏تجویز‏ ‏پزشک‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏اورژانس‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏کلینیک‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏فقط‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏انفوزیون‏ ‏یعنی‏ ‏ویال‏ ‏رو‏ ‏در‏ ‏پانصد‏ ‏سی‏ ‏سی‏ ‏سرم‏ ‏حل‏ ‏کنن‏ ‏و‏ ‏اهسته‏ ‏تزریق‏ ‏وریدی‏ ‏بشه‏ ‏

رباب یکشنبه 27 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام
من 31 سالمه امروز دکتر معاینه کرد و گفت سینوزیت داری سفکسیم استفاده میکردم که فایده نداشت تا حالا به چیزی حساسیت نداشتم دکتر سفتریاکس 1گرمی 2تا در سرم برام تجویز کرده می تونم استفاده کنم؟ خیلی کم ،کم کاری تیروئید فقط دارم. ممنون

سلام
سفتریاکسون‏ ‏نکته‏ ‏اش‏ ‏اینه‏ ‏که‏ ‏احتمال‏ ‏حساسیت‏ ‏دارویی‏ ‏زیادی‏ ‏داره‏ ‏
باید‏ ‏در‏ ‏داخل‏ ‏سرم‏ ‏ریخته‏ ‏بشه‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏یک‏ ‏درمانگاه‏ ‏که‏ ‏پزسک‏ ‏هم‏ ‏داره‏ ‏تزریق‏ بشه

سمیرا یکشنبه 27 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:45 ب.ظ

سلام دکتر به مادرمن این امپولو داد ده تا ...من حواسم نبود دو تای اول و عضلانی زدم که بشدت دردش گرفت الان شدیدا پادرد داره چیکار باید کنم؟

سلام
کمپرس‏ ‏گرم‏ ‏کن‏ ‏تا‏ ‏دو‏ ‏یا‏ ‏سه‏ ‏روز‏ ‏
بعد‏ ‏از‏ ‏سه‏ ‏روز‏ ‏اگه‏ ‏دردش‏ ‏کمتر‏ ‏نشد‏ ‏باید‏ ‏معاینه‏ ‏بشه

مهرداد یکشنبه 27 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:37 ب.ظ

سلام من 23 سالمه.امروز برای چشم درد رفتم دکتر.وقتی مثلا چپ چپ نگاه میکنم چشمم درد میگیره.دکتر 5 تا سفتریاکسون بهم داد.نظرات رو خوندم فکر کنم نباید تزریق کنم درسته ؟

سلام
پزشک‏ ‏عمومی‏ ‏رفتید‏ ‏؟؟‏ ‏
در‏ ‏صورتی‏ ‏که‏ ‏پزشک‏ ‏عمومی‏ ‏رفتید‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏نسخه‏ ‏زو‏ ‏به‏ ‏شما‏ ‏دادن‏ ‏لطفا‏ ‏به‏ ‏یک‏ ‏متخصص‏ ‏عفونی‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏یک‏ ‏چشم‏ ‏پزشک‏ ‏مراجعه‏ ‏کنید‏ ‏
با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏مشکل‏ ‏شما‏ ‏این‏ ‏تجویز‏ ‏اشتباهه‏ ‏و‏ ‏نیاز‏ ‏به‏ ‏بررسی‏ ‏توسط‏ ‏متخصص‏ ‏دارین

مینا سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:31 ب.ظ

سلام
خواهر من 33 سالشه و زخم دهانه رحم داره دکتر متخصص زنان برای خودش و شوهرش سفتریاکسون و مترونیدازول و آزیترومایسین و پماد واژینال کلوتریمازول تجویز کرده قرصها رو که مصرف کرده با پماد اما برای تزریق سفتریاکسون می ترسه با توجه به عواقبش بخصوص که شوهرش اپی لپسی داره و هم با دکتر متخصص مغز و اعصاب مشورت کرده و هم به دکتر زنان گفته اما گفتن اشکال نداره فقط تو اورژانس بزنه در ضمن سرم قندی هم نداده،حالا میگه نمیتونه ریسک کنه به نظرتون چکار کنه؟ ممنون میشم اگه زود جوابشو بگین.

سلام
شما‏ ‏یک‏ ‏عدد‏ ‏سرم‏ ‏دکستروز‏ ‏واتر‏ ‏پنج‏ ‏در‏ ‏صد‏ ‏پانصد‏ ‏سی‏ ‏سی‏ ‏از‏ ‏داروخانه‏ ‏تهیه‏ ‏کنید‏ ‏به‏ ‏یک‏ ‏درمانگاه‏ ‏مجهز‏ ‏که‏ ‏پزشک‏ ‏مقیم‏ ‏داره‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏یک‏ ‏اورژانس‏ ‏مراجعه‏ ‏کتید‏ ‏و‏ ‏دارو‏ ‏رو‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏حل‏ ‏کردن‏ ‏در‏ ‏سرم‏ ‏تزریق‏ ‏کنید‏ ‏
مشکلی‏ ‏پیش‏ ‏نخواهد‏ ‏امد
به‏ ‏هر‏ ‏جا‏ ‏که‏ ‏برین‏ ‏مطمئنا‏ ‏از‏ ‏اینکه‏ ‏سفتریاکسون‏ ‏با‏ ‏سرم‏ ‏تزریق‏ ‏بشه‏ ‏بیشتر‏ ‏استقبال‏ ‏خواهند‏ ‏کرد‏ ‏تا‏ ‏اینکه‏ ‏عضلانی‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏وریدی‏ ‏مستقیم‏ ‏ ‏

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد