دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

پیشگیری از بارداری به روش اورژانس

بیشتر زوج‌ها با روش‌های پیشگیری از بارداری آشنایی دارند اما با این حال، گاهی بارداری‌های ناخواسته رخ می‌دهد . پزشکان می‌گویند تا مدت کوتاهی پس از این واقعه ، هنوز هم راهی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد : ‌یک راه اورژانسی!  

روش اورژانسی، روشی است که اگر زوجی احتمال بارداری ناخواسته پس از تماس جنسی را بدهد (مثلا در اثر پارگی کاندوم یا استفاده نکردن از روش‌های مطمئن پیشگیری) می‌تواند تا 5 روز پس از تماس جنسی نیز از آن استفاده نماید. البته این روش جزو روش‌های موثر پیشگیری از بارداری نیست ولی به هر حال، قابل استفاده است.
  

و اما مکانیسم آنها برای جلوگیری از بارداری 

  احتمالا مجموعه‌ای از موارد مانند پیشگیری و تأخیر در تخمک‌گذاری، تغییر موکوس دهانه رحم،
اختلال در نفوذ اسپرم، اختلال در حرکت لوله‌ها و بالاخره اختلال در لقاح باعث تاثیر آن می‌شود.
عوارض این درمان تهوع و استفراغ جزو شایع‌ترین عوارض مصرف این قرص‌هاست و بهتر است نیم ساعت قبل و 4 تا 6 ساعت پس از مصرف هر دوز این قرص از یک داروی ضدتهوع به دستور پزشک استفاده کرد . ا ز دیگر عوارض می‌توان به
اختلال قاعدگی، سردرد و سرگیجه اشاره کرد.
 

زمان شروع و چگونگی استفاده :
 
 

اگر بیش از 5 روز از رابطه زناشویی همسران گذشته باشد و پیشگیری موثری استفاده نشده باشد، زن می‌تواند با یکی از این روش‌هااز بارداری ناخواسته جلوگیری نماید:
1) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.
3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد.
و در بعضی از کشورها هم از 2 عدد قرص HD در اولین فرصت و 2 عدد 12 ساعت بعد استفاده می‌شود که البته به دلیل هورمون بالا و عوارض، کمتر توصیه می‌شود. قرص لوونورژسترول با اسامی تجاری مختلفی در بازار موجود است ولی در مراکز بهداشتی‌درمانی به نام LNG یا لوونورژسترول در اختیار مراجعه‌کننده قرار می‌گیرد.
 

در مورد هر یک از قرصهای فوق مصرف نوبت اول بهتر است قبل از ۱۲ ساعت پس از وقوع نزدیکی بدون پیشگیری باشد  

 

این روش نباید مورد استفاده دایم قرار بگیرد و فقط در موارد خاصی باید استفاده شود: تماس جنسی محافظت‌نشده، استفاده نکردن از روش‌های موثر پیشگیری از بارداری، پارگی و خارج شدن کاندوم، فراموشی در مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری و... که البته باید در بروز هر کدام از موارد فوق با پزشک یا ماما مشورت شود.  

از موارد دیگر، تأخیر در تزریق آمپول‌های پیشگیری از بارداری و خروج آی‌یو‌دی در زمانی به جز دوران قاعدگی
است. 

 

مصرف این قرص‌ها بسته به شرایط داوطلب و دسترسی به نوع قرص‌ها متفاوت است لذا برای استفاده از این قرص‌ها باید با پزشک یا ماما مشورت کرد . ولی توصیه‌هایی هم هست؛ مثلا اینکه قرص‌ها در اولین فاصله زمانی ممکن پس از تماس جنسی محافظت‌نشده خورده شوند تا بیشترین اثربخشی را داشته باشند. قرص‌ها با شکم خالی خورده نشوند و در صورت استفراغ تا دو ساعت پس از استفاده، خوردن مجدد قرص‌ها ضروری است. حداکثر دفعات مجاز استفاده از این روش در سیر سیکل قاعدگی نیز یک بار است و باید در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری هر زن استفاده شود.
مجاز بودن مصرف یک‌بار از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست. این روش برای کسانی که داروهای ضد سل و ضدصرع مصرف می‌نمایند، با احتیاط صورت می‌گیرد؛ چون اثربخشی این قرص‌ها کمتر می‌شود و باید مصرف قرص لوونورژسترول افزایش یابد و جمعا 4 عدد استفاده شود. با توجه به اینکه افزایش تعداد تماس‌های جنسی بدون محافظت اثربخشی روش را کاهش و احتمال بارداری را افزایش می‌دهد لذا یک خانم نمی‌تواند چند بار در طول یک دوره قاعدگی از این روش استفاده نماید. 

اثربخشی روش اورژانسی پیشگیری از بارداری با قرص‌های لوونورژسترول 99 درصد و با قرص‌های ترکیبی حدود 97 درصد است؛ یعنی میزان بارداری با استفاده از این روش در صورت استفاده از قرص‌های لوونورژسترول حدود 1 درصد و با استفاده از قرص‌های ترکیبی حدود 3 درصد گزارش شده است ولی اثربخشی آن با فاصله زمانی تماس جنسی تا آغاز استفاده از روش ارتباط قابل توجهی دارد؛ یعنی هر چه‌قدر فاصله زمانی تماس جنسی تا آغاز استفاده از روش کوتاه‌تر باشد، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.
حرف آخر
استفاده از این روش می‌تواند باعث تغییر در زمان قاعدگی شود لذا اگر تأخیر قاعدگی بیش از 7 روز شود باید احتمال بارداری را مدنظر قرار داد و برای انجام مشاوره و تست بارداری به ماما یا پزشک مراجعه کرد. معمولا خانم‌ها سوال می‌کنند اگر با مصرف دارو باز بارداری رخ داد چه کار کنیم؟ جواب این است که با توجه به خطرناک نبودن این روش برای جنین، در صورت وقوع بارداری، هیچ نیازی به ختم بارداری نخواهد بود. اجازه بدهید یک نکته دیگر را هم خطاب به مسوولان بگویم.
در خارج از کشور، به نیرو‌های پلیس که اولین افرادی هستند که با قربانیان خشونت‌های جنسی روبه‌رو می‌شوند، روش‌های ضدبارداری اورژانس آموزش داده می‌شود تا آن را به قربانیان بیاموزند تا زمان طلایی پنج‌روزه از دست نرود. پیشنهاد من به نیروی‌های محترم انتظامی کشورمان این است که با برقراری دوره‌های آموزشی برای پرسنل خود، به ما در این مهم یاری برسانند.  


نظرات 323 + ارسال نظر
دوست شنبه 13 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 03:07 ب.ظ

با سلام - پرستار محترم لطفا در مورد رشته خودت اظهار نظر کن ، اظهار نظر در مورد تنظیم خانواده و زنان در حیطه کار پرستاری نیست.

پس چه کسی در بخش های زنان و زایمان به بیماران خدمت پرستاری ارائه میده ؟؟؟
چه کسی رکن اصلی بیمارستان ، خانه های بهداشت و تمامی بخش هاست ؟
اگر من به عنوان پرستار که در طول مدت تحصیل و کارم با این گونه موارد سر و کار داشته ام صلاحیت راهنمایی رو نداشته باشم واقعا کس دیگه ای هست ...

سمیه چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:23 ق.ظ

باسلام میخواستم بدونم پریود بایدیک هفته بعدازمصرف قرص لوونروژسترل تاخیرنداشته باشه یایه هفته بعداززمان پریودهمیشگی

SARA یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:39 ب.ظ

سلام خسته نباشید،من تازه نامزد کردم بعد 11هم اسفند ماه بعد که نزدیکی داشتم اما دخول نبوده ،فقط منی شوهرم روی لباس زیرم ریخته شد اما مطمئن نیستم که داخل وازنم ریخته شده باشه.فرذای اون روز دوعدد قرص اورژانسی باهم خوردم اما الان 14روز از خوردنه قرص گذشته و پریود نشدمو در صورتی که یکم اسفند همین ماه قبل نزدیکیم پریود شدم.ایا احتمال بارداری هست؟و کی ممکنه که پرید بشم؟استفاده از بی بی چک جواب منو میده؟من امروز حساب کردم شده 14روز رفتم ازمایش خون دادم ازمایش خون جواب قطعی رو به من میده با این زمانیکه از نزدیکی گذشته؟ ؛اولین بار بوده که من از این قرص استفاده کردم ممکن چون اولین باره دبر پریود بشم؟من تازه نامزد کردم.قرصارو درست خوردم؟ترشحی که از من اومده هنوز سفیده اما یکمی کم شده.این میتونه از علائم پریودی باشه؟تورو خدا جوابمو بدین میترسم.بابت پول هم به حسابتون وازیز میکنم.

سلام اولا نگران نباشید احتمال باردار شدن شما تقریبا صفره
در صورتی که دخول صورت نگرفته باشه امکان بارداری خیلی کمه
اما زمانی که شما قرص اورژانس رو استفاده کردید ممکنه تاخیر در پریود شدن شما وجود داشته باشه
و امکان لکه بینی مابین پریود ها هم وجود داشته باشه
نگران نباشید
می تونید از baby heck استفاده کنید که تقریبا روش مطمئنیه
اما اگه می خواین صد در صد مطمئن شید می تونین آزمایش خون بدین
پول هم لازم نیست بپردازین
برای اینکه بدونین از چه قرص هایی استفاده کنین این صفحه رو بخونین
http://arshad-nurse.blogsky.com/1392/04/17/post-72/پیشگیری-از-بارداری-به-روش-اورژانس

a یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:28 ب.ظ

باسلام میخواستم بدونم پریود بایدیک هفته بعدازمصرف قرص لوونروژسترل تاخیرنداشته باشه یایه هفته بعداززمان پریودهمیشگی

سلام
پاسخ به ایمیل شما ارسال شد

شادی شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:25 ب.ظ

سلام میخاستم بدونم اگه بعد یک ن ز د ی ک ی از قرص اورژانسی استفاده شد وبعدازیک ساعت ازمصرف قرص دوباره ن ز د ی ک ی تکرار شد باید دوباره قرص مصرف کرد؟

پاسخ:
سلام
قرص های اورژانسی رو باید 12 ساعت بعد تکرار کرد
در صورتی که اونو هم استفاده کنین دیگه نیاز نیست

1) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.
3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد.
و در بعضی از کشورها هم از 2 عدد قرص HD در اولین فرصت و 2 عدد 12 ساعت بعد استفاده می‌شو

بهار دوشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام. ببخشید من یه سوال داشتم، که اگه فاصله ی 12 ساعته بین مصرف قرص ها رو فراموش کنیم و حدود بیست و چهار ساعت بعد دور دوم قرص ها رو بخوریم چقدر اثرشون کم می شه؟ و اینکه بازم لازمه قرص بخوریم یا نه؟
وبلاگ شما اولین جاییه که می خونم HD عوارضش از LD بیشتره، تا الان فقط HD خوردم.

سلام
اگر منظور شما استفاده از قرص HD به عنوان جلوگیری اورژانسه ، دو تا قرص رو با هم خوردین و 2 تا قرصی که باید 12 ساعت بعد می خوردید رو نخورده اید : باید به محض اینکه یادتون اومد 2 تا قرص رو بخورید و اگر این زمان بیشتر از 24 ساعت بود علاوه بر این دو تا قرص 12 ساعت دیگه 2 تا قرص دیگه مجددا استفاده کنید تا اثرش رو داشته باشه

در مورد اینکه قرص HD عوارض بیشتره هم باید دونین که میزان هورمون این قرص زیاده و حالت تهوع و استفراغ بعد از مصرفش هم این حرف منو اثات می کنه

فاطمه جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:46 ق.ظ

با سلام من 27 سالمه .دوره پریودم منظم بود یعنی سیکل28 روزه.یک روز بعد از پایان پریودم نزدیکی داشتم به دلیل شک حدودا 50 ساعت بعد قرص اورژانسی کهتکی هست خوردم 4روز بعد خونریزی داشتم کاملا درد مثل پریپریودمه این یعنی حاملم یا نه؟ دوره های بعدی پریودم بهم میخورد .ممنون میشم جوابمو بدید

سلام
شما دوره ی پریودی تون رو به هم زدید ..حامله نیستین
امکان داره تا دو سیکل پریودی منظم نداشته باشید
از قرص LD استفاده کنید و تا دو ماه کامل استفاده کنید تا دوباره پریودتون منظم شه

raha دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:20 ق.ظ

با سلام یه سوال داشتم
من دی ماه نزدیکی داشتم فردا صبحش از روش پیشگیری اورژانسی با LD استفاده کردم بعد هم چند روز بعد پریود شدم همین طور بهمن و اسفند رو اما پریودم هم طولانی تر شده بود هم اینکه اول یک روز لک میدیدم بعد چند روز بعد پریود می شدم فروردین رو هم هنوز پریود نشدم اگرچه دوباره یک روز فقط لک دیدم ودیگه هیچ اثری از پریود نبود ، ممکنه بارداری خارج از رحم داشته باشم البته بیبی چک هم منفی نشون داده ولی آزمایش خون ندادم
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
مصرف قرص های اورژانس به دلیل اینکه به یک باره میزان زیادی هورمون رو
وارد بدنتون می کنین پریودی شما رو به هم می زنه و تا دو یا سه ماه لکه
بینی وجود داره
حاملگی خارج رحمی علاوه بر لکه بینی باعث مثبت شدن آزمایش ها و همچنین
بزرگ شدن شکم می شه
می تونین برای اینکه مطمئن شین یه سونوگرافی بدین
اما این احتمال خیلی کمه
برای قطع لکه بینی و منظم شدن پریود باید دو یا سه بسته قرص LD رو مرتب و
از ابتدای پریودی استفاده کنین
به یه ماما مراجعه کنین

eli جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:53 ب.ظ

سلام ببخشید ما تو دوران عقدیم و من هنوز باکرم
ما رابطمون کامل نیست و مایع اصلا روی واژنم نریخته اما من از پیشاب میترسم خیلی نگرانم 17فروردین پریود شده بودمو و رابطمونم 27م فروردین بوده خییییییلیی نگرانم آیا احتمال بارداری هست؟؟؟درضمن از ترسمم 3 ساعت بعدش یه قرص لوونرژسترول با دز 1.5 خوردم اما بازم نگرانم یکم راهنماییم کنین توروخداااSad

سلام
بعد از نزدیکی که منجر به دخول بشه باید از یکی از این روش ها استفاده کرد
) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.
3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد.
و در بعضی از کشورها هم از 2 عدد قرص HD در اولین فرصت و 2 عدد 12 ساعت بعد استفاده می‌شود
فقط در صورتی که دخول انجام بشه یا منی داخل واژن ریخته بشه نگران کننده ست
در مورد شما نگرانی وجود نداره

sahar جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:06 ق.ظ

سلام خسته نباشد.کمتر از 2ساعت بعد از نزدیکیه مشکوک به ریختن اسپرم. از 2تاقرص ارژانسی استفده کردم.اما جای 12 ساعت بعد 14 ساعت بعد از یه نوع دیگه قرص ارژانسی استفاده کردم.البته 15 روز اول از تموم شدن پریدیم بود.نزدیک ده روز میگذره از خوردن قرص ها هنوز پریود نشدم.احتمال حاملگی هست؟

پاسخ:
سلام
شما باید از همون قرص بعد از 12 ساعت استفاده کنین
) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.
3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد.
و در بعضی از کشورها هم از 2 عدد قرص HD در اولین فرصت و 2 عدد 12 ساعت بعد
میزان هورمون قرص ها متفاوته
امکان داره میزانش برای پریود شدن شما کافی نباشه

الناز جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام
من یه رابطه کنترل نشده با همسرم داشتم که البته منی داخل ریخته نشد ولی روز واژن ریخت و من چون شک داشتم حدود 21 ساعت بعد از رابطه 2 عدد قرص لونوژسترول به صورت یکجا مصرف کردم,اول اینکه برام عجیب بود که دچار هیچ گونه تهوع نشدم البته 4 ساعت قبلش دیمن هیدرینات مصرف کرده بودم.
2 روز بعد از خوردن قرص ها دلدرد که کاملا شبیه دلدرهای قاعدگی هست شروع شد اما الان که 8 روز از خوردن قرص می گذره و با وجود دلدردهاو کمردرد هایی که 6 روه ادامه داره هنوز پریود نشدم
آیا هنوز برای پریود دیر نشده؟

سلام
چند روز از پریود شما گذشته بود که قرص اورژانس رو مصرف کردین ؟
باید بعد از مصرف دو تا قرص لونوژسترول 2 تای دیگه دوازده ساعت دیگه مصرف کنین !!

رایا یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:37 ب.ظ

salam man bad az 12 saat nazdiki halate tahavo dashtam har chand kandom pare nashod ama mashkuk be bardari shodam va 1 ghorse zede tahavo va nim saat bad 4 ta ld khordam badesh khunrizi dashtam va bade 12 saat ravesh ra tekrar ama bad 2saat hame chiro nbala avordam.aya ehtemale bardari hast albate pardam hanuz pare nashode bayad alan dobare ghors bokhoram??/ld

سلام
اولا باید بگم امکان بارداری حتی با وجود بکارت وجود داره
اما در مورد شما و با وجود کار های که شما انجام دادی امکان بارداری کمه

الناز یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:57 ب.ظ

من هم از دکتر داروخانه پرسیدم هم روز بعدش پیش دکتر زنان خودم رفتم و هردو گفتن 2 تا قرص لونوژسترول یک جا, یا 1 عدد اول و بعد 12 ساعت بعدش یکی دیگه, نحوع مصرفش تو تمام سایتا هم همینجوری نوشته شده. یا کلا یه عدد دوز 1.5 یک بار خورده شه. من چون خیلی حساس بودم خیلی زیاد قبل از خورنش پرس و جو کردم
5 روز از اتمام پریودم گذشته بود
الان 10 روز از مصرف قرص گذشته و هنوز پریود نشدم, به شدت هم دلدرد و کمردرد دارم
نمی دونم باید برم پیش دکتر یا بازم منتظر بمونم

سلام
معمولا شما پریود خواهید شد
نیاز به ویزیت دکتر نیست
در صورتی که تا 15 روز دل درد داشتید به متخصص مراجعه کنید

میهمان شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:00 ب.ظ

سلام
من در دوران عقدم و باکره ام
مایع منی شوهرم رو با دستمال پاک کردم وبعد اشتباها با همون دستمال به خودم کشیدم
همون موقع 4تا LD مصرف کردم و حدود 12 ساعت بعدم 4تا خوردم
اما شوهرم میگه ساعت بین قرص ها رو اشتباه حساب کردم و 11 ساعت بینشون فاصله افتاده
اگر بجای 12 ساعت 11 ساعت شده باشه اشکالی نداره؟

سلام
روش مصرف قرص اورژانس :
1) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.
3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد.
4) و در بعضی از کشورها هم از 2 عدد قرص HD در اولین فرصت و 2 عدد 12 ساعت
فاصله یک ساعت دیر تر و یا زود تر خوردن مشکلی به وجود نخواهد آورد

راحله یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:39 ب.ظ

سلام.
من روز بعد از اتمام پریودم یه رابطه کنترل نشده داشتم و بلافاصله دو عدد قرص hd خوردم و 12 ساعت بعدش هم دو عدد دیگه خوردم.
احتمال بارداری چقدر هست ؟کی باید پریود بشم ؟ و اینکه آیا نیاز هست قرص بیشتری مصرف کنم ؟

سلام
شما احتمال اینکه دچار لکه بینی بشین زیاده
احتمال بارداری با توجه به مصرف قرص hd کمه
توصیه میکنم از قرص ld به صورت روزانه و تا پایان ماه (یه بسته کامل) استفاده کنین

Sara چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:41 ب.ظ

با سلام
من با همسرم رابطه نزدیکی مشکوک داشتیم
فورأ ٤ عدد قرص ld خوردم ولی ٤ تای بعدی رو به جای ١٢ ساعت
١٣ ساعت بعد خوردم
احتمالی برای حاملگی وجود داره؟

سلام
احتمال حاملگی وجود نداره

فریبا جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:17 ب.ظ

با سلام نزدیکی بدون کاندم داشتم در یک ما دو بار قرص اورژانسی استفاده کرده ام بعد از دومین قرص
لکه بینی داشتم وتیره رنگ بود وبی بی چک منفی بود وآزمایش هم منفی بود وخیلی استرس دارم می ترسم باردار باشم آیا احتمال داره آزمایش اشتباه بشه. لطفا راهنمایی کنید

سلام
با توجه به اینکه مقدار زیادی هورمون بوسیله ی خوردن قرص های اورژانس وارد بدن شما شده احتمال بارداری وجود نداره
اما این افزایش هورمون در بدن شما موجب لکه بینی و بهم خوردن زمان پریود شما خواهد شد

ehsan جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:16 ب.ظ

سلام
من با نامزدم رابطه محافظت نشده داشتم و همسرم به جایه اینکه در هر وعده ۲ قرص HD بخوره ۱ قرص خورده در هر وعده
ایا قرص دیگه اثر نداره؟

سلاماثرش کم تر میشه اگر هنوز 5 روز از رابطه نگذشته می تونین از این راهها استفاده کنین 1) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد 2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد. 3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد. توصیه می کنم قرص HD استفاده نکنین ((به خاطر عوارض زیادیکه داره))

دلارام شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:00 ب.ظ

سلام
من به دلیل داشتن pcod طبق دستور پزشک باید 3دوره قرص سیپروترون کامپاند مصرف کنم.بعد از 4 روز از اتمام دوره اول مصرف با نامزدم نزدیکی داشتیم البته دخولی انجام نشد و منی داخل نریخت اما من واسه اطمینان و استرسی که داشتم ممکنه روش ریخته باشه 24 ساعت بعد 2عدد قرص لونوژسترول به صورت یکجا مصرف کردم.احتمال بارداری هست؟ تروخدا هرچی زودتر جوابمو بدین ممنون میشم. الان 48ساعت از اون اتفاق گذشته ایا لازمه از قرص hd (اورزانسی) استفاده کنم واسه اطمینان بیشتر؟

سلام
جهت اثر پیشگیری از بارداری قرص سیپروترون یک قرص در روز به مدت 21 روز تجویز میشود. درمان را باید از روز 5 ام قائدگی شروع کرد.در دوره های بعد..7 روز پس از قطع دارو .. درمان باید مجددا شروع شود.
اگر به همین شیوه استفاده کردین نیاز به مصرف قرص دیگه ای نیست

delaram سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام.
23ساعت بعد از نزدیکی بدون دخول واسه اطمینان 2تا قرص نوژیل یکجا مصرف کردم و فردای همون روز(حدود 50 ساعت بعد از ...) 2تای دیگه دوباره باهم خوردم.احتمال بارداری هست؟ تنبلی تخمدان و کیست pcod دارم.

سلام احتمال بارداری وجودندارد

آوا پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:30 ق.ظ

با سلام
من با نامزدم حدود 10 روز مونده به پریودم نزدیکی مشکوک داشتم (باکره هستم اما احساس مینکم کمی از منی و البته پیشاب با الت من تماس داشت).5ساعت بعد 4 تا ld خوردم (که به تاریخ انقضاش شک داشتم) و 12 ساعت بعدش 4 تا ld جدید گرفتم و خوردم (یعنی 17 ساعت بعد نزدیکی)و چون به سری اولیا شک داشتم دوباره بعد 12 ساعت 4 تای دیگه. احتمال حاملگی وجود داره؟از کی تا کی منتظر قاعدگی باید باشم؟ممنونم که با دلسوزی جواب میدین

سلام
این همه قرص که شما خوردین احتمال بارداری دیگه وجودنداره اما با توجه به مقدار هورمونی که شما وارد بدنت کردی به احتمال زیاد دچار لکه بینی و بهم خوردن زمان پریودیت بشه که با مراجعه به یه ماما و مصرف یکماه قرص بر طرف خواهد شد

اوا پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:52 ق.ظ

عزیزم ممنون میشم سریعتر جوابمو بدین خیلی نگرانم و منتظر.بازم ممنونم

مینا جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:13 ب.ظ

14 روز قبل از پریود بعدیم با همسرم یه رابطه جنسی بدون کاندوم بدون دوخول داشتم اما منی همسرم کامل روی الت تناسلی من ریخته شده و نیم ساعت بعد دوش گرفتم و به دکتر مراجعه کردم ... برام قرص "یاسمین" نوشت و 6 ساعت بعد از رابطه 4 تا قرص یاسمین خوردم و 12 ساعت بعدش هم 4 تا قرص دیگه و دو نوبت دیگه به تعداد 4تایی هر 12 ساعت یه بار برام تجویز شده ... سوالم اینه که قرص یاسمین همون LD هست و مثله LD عمل میکنه و اینکه احتمال بار داری چند درصد هست ؟

سلام
قرص یاسمین دارای پروژسترونه و به علت داشتن درازپیرنون کمتر استفاده می شه
عملکرد ضد بارداری داره ولی عوارض زیادی داره
بهتره که از یاسمین استفاده نکنین
احتمال بارداری در شما تقریبا صفره

مینا جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:44 ب.ظ

ممنون از اینکه انقدر زود جواب دادین من مبتلا به هپاتیت نوع ب جنینی هم هستم اما جدیدا انزیمهام نرمال شده بود میخواستم بدونم خوب حالا که یاسمین انقدر خطرناکه جایگزین دیگهای داشتم به جاش و الان باید جایگزین کنم ؟ ضمنان من فقط همین یه با مصرف کردم دیگم نمیخوام مصرف کنم این بار اورژانسی بود

سلام می تونین قرص LD مصرف کنین فعلا مطمئن ترین و بهترین قرص ضد بارداریه

گرگ جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام من ی رابطه داشتم و منی رو وسط بایش ریختم و شرت باش بود ک کل شرتش خیس شد و بعدش خودشو شست منم سریع ی قرص اورژانسی بهش دادم یکی هم 12 ساعت بعد احتمال حاملکی هست البته دوستم باکره هست.ممنون

سلام
احتمال بارداری وجود نداره

زهرا دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:52 ق.ظ

سلام.جواب ازمایش خون بتا بارداری 6 روز پس از نزدیکی و 4 روز مانده به پریود بعدی قطعی هست؟جواب این ازمایش یک صدم اومده.البته قرص پیشگیری اورژانس ال دی هم به روش صحیح مصرف کردم.حالا به نظر شما اگه پریود نشم سر وقت بازم برم ازمایش بدم یا اینکه همچنان باید صبر کنم و احتمال بارداری نیست.؟

مبینا سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:05 ب.ظ

سلام.ظرف یک هفته دو بار از روش اورزانسی استفاده کردم(فاصله ی بین دو رابطه سطحی محافظت نشده ام حدود چهار روز بوده است)...میخواستم بدونم در این شرایط احتمال بارداری چقدر است؟و سوال دیگرم اینکه شستن الت مرد بعد از انزال توسط آب ِ تنها و باز تماس سطحی داشتن میتونه باعث بارداری بشه؟پیشاپیش ممنونم بخاطر وقتتون

سلام
اگر منظور از تماس سطحی عدم دخول آلت مردانه در واژنه ، بارداری بوجود نمی یاد

delaram سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:40 ب.ظ

سلام
بعد استفاده از قرص لونژیل پریود شدم تقریبا همزمان با زمان پریود خودم شد(پریودام نامنظمه و کیست تخمدان دارم و تنبلی تخمدان) روز بعد از پریودم ... داشتم بدون دخول و چون شک کردم (فقط پیشاب بود بدون دخول) 23 ساعت بعد به روش اورزانسی hd مصرف کردم.دو تا سوال دارم.1.پیشاب اگه داخل ریخته نشه(باکره) درحد مالیده شدن به... باعث بارداری میشه؟ 2.قرصhd رو بعد از اتمام پریود شدن که توسط لونژیل بود مصرف کردم اثرش کم میشه؟(در عرض 2هفته:اول نوژیل خوردم که پریود شدم بعد7روز مجبور شدم مجددا از روش اورزانسی اچ دی بخورم) ممنون میشم اگه هر2 سوالو جواب بدین.

متین جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:34 ب.ظ

با سلام . من یک رابطه خطرناک در اواسط اسفندداشتم و بعدش سریع دوتا اچ دی خوردم و 12 ساعت بعدش هم دوتای دیگه ولی با کمال تعجب بعد از یک ماه با تست بیبی چک متوجه شدم که باردار هستم . حالا جفت پایی تر از جنین قرار داره و دکتر به من یک هفته استراحت مطلق داده . لطفا راهنمایی کنید که با خوردن قرصهای اچ دی چه خطری جنین مرا تهدید میکند؟

سلام
مشکل خاصی بوجود نخواهد آمد

delaram شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:25 ب.ظ

سلام
با نامزدم...داشتم. بعد از انزال هر 2بار منی کاملا بیرون ریخته شد. آیا با پیشاب فقط در حد تماس سطحی باعث بارداری میشه؟ (باکره هستم)

سلام
خیر

ئئئ شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:26 ب.ظ

bad az nazdigi agar iek ghorse orzhansi khorde bshe bad az 12 saat ieki dg
ehtmale baardari vojod dare?
bad az 6 roz lake ie bini moshahede shode

سلام
امکان بارداری دیگه وجودنداره
اما دقت کنین روش های اورژانس اینه (( کم و زیاد استفاده نکنین))
1)قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.
3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد

مونا یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:43 ب.ظ

با سلام. من من یک رابطه محافظت نشده با نامزدم داشتم. که مقداری از م.ن.ی وارد واژن شده. ولی دخول به صورت کام اتفاق نیوفتاده. تاریخ پریودی های من زیاد منظم نیست. هر ماه با یک هفته جلو یا عقب شروغ میشه. قبلا پریودی های من 9 روزه بوده و جدیدا با تنظیم تغذیه و ورزش به 5 روز رسیده. من از 30 ادیبهشت تا 3 خرداد پریود بودم. رابطه ی ج.ن.س.ی 14 خرداد اتفاق افتاده. یعنی دقیقا 11 روز بعد پریودیم. من اولین قرص لوونورژسترول رو 8 ساعت بعد از رابطه خوردم و قرص بعدی رو 12 ساعت بعد. الان 3 روز از خوردن آخرین قرص میگذره. میخواستم بدونم احتمال بارداری وجود داره یا خیر

سلام
امکان بارداری خیلی کمه و تقریبا صفره اما روش مصرف قرص های اورژانس ضد بارداری اینه :
1) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.
3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد.
در ضمن می تونین با دادن آزمایش و یا استفاده از baby check (در داروخانه ها موجوده) مطمئن بشین

مهسا یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:21 ب.ظ

سلام من با نامزدم نزدیکی داشتم و اصلا منی با الت من برخوردم نداشت ولی چون من از پیشاب ترسیدم 4 تا ال دی سه ساعت بعد نزدیکی خوردم و 12 ساعت بعد هم 4 تای دیگه خوردم و یک روز بعد پریود شدم به مدت یک هفته ولی الان یک ماه و ده روز از زمان اخرین پریودم میگذره و هنوز پریود نشدم ایا امکان حاملگی وجود داره؟ بعضی وقتها درد پریودی رو احساس میکنم ولی خوب میشه، توروخدا زود ج بدین خیلی مهمه واسم

بعد از این نزدیکی و پریودی که می گین بازم نزدیکی داشتین یا نه

مهسا یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:00 ب.ظ

دوبار داشتم ولی هر دو بار با کاندوم بوده

مهسا یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:05 ب.ظ

و وقتی سینه ی راستم و فشار میدم مایع شیری رنگی ازش خارج میشه

سارا یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:46 ب.ظ

سلام من با نامزدم نزدیکی داشتم و اصلا منی با الت من برخوردم نداشت ولی چون من از پیشاب ترسیدم 4 تا ال دی سه ساعت بعد نزدیکی خوردم و 12 ساعت بعد هم 4 تای دیگه خوردم و یک روز بعد پریود شدم به مدت یک هفته ولی الان یک ماه و ده روز از زمان اخرین پریودم میگذره و هنوز پریود نشدم ایا امکان حاملگی وجود داره؟ بعضی وقتها درد پریودی رو احساس میکنم ولی خوب میشه، توروخدا زود ج بدین خیلی مهمه واسم...نزدیکی نداشتم تو این مدت 1 ماه وچند روز

سلام امکان بارداری وجود ندارهاحتمالا به همین زودی پریود خواهید شد به دلیل مصرف قرص LD پریودی شما به مدت چند ماهی نا منظم خواهد بود درد و ورم در سینه ، داغی و دل درد هم خواهید داشت

مونا یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:05 ب.ظ

این روش استفاده رو مسئول داروخانه برام توضیح داد. امکان داره ک بخاطر استفاده غلط درصد بارداری بیشتر بشه؟

خیر

مهسا یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:43 ب.ظ

میشه به سوال من زودتر ج بدید خیلی استرس دارم

رویا. یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:03 ب.ظ

سللام من 4 شبه دارم قرص ldمصرف میکنم اولین بارمم هست امروزنزدیکی بدون جلوگیری داشتم بعدش کامل واژنمو با آب شستم امکان داره بار دار شم

سلام
اگر LD رو به صورت ماهانه(روزی یکی از ابتدای قاعدگی) مصرف می کنین امکان بارداری وجود نداره
توجه داشته باشین در صورت تخلیه منی در واژن شستشو هیچتاثیری در باردار نشدن نداره
تئصیه می کنم از روش اورژانس جلوگیری از بارداری استفاده کنین
یعنی ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.

الیکا دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:26 ب.ظ

سلام
من ١٢ فروردین از قرص hd استفاده کردم و ١٨ام پریود شدم (٥فروردین شروش قاعدگیم بود) تاریخ قاعدگی های بعدیم ٣ اردیبهشت، ٥ خرداد و ١٨خرداد بود، این بی نظمی عوارض قرصهاست؟؟
ممنون از شما

سلام
بله

رویا سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:23 ق.ظ

سلام ببخشید من دیشبم اینو سوال کردم خواهش میکنم جدابمو بدید من4روز بعد ازمصرف ld دیروز یه ارتباط بدون جلوگیری داشتم.الانم دارم قرصهمو میخورم بنظر شما امکان بارداری وجود داره؟ من پس از سالها این اولین باره قرص ld خوردم.خواهش میکنم منو راهنمایی کنید.ضمنا 3روزاز پریودم گذشته بود

سلام
در صورتی که قرص ld رو به روش جلوگیری اورژانس مصرف کرده باشین یعنی ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.امکان بارداری وجود نداره اما تاریخ پریودیتون بهم می خوره و لکه بینی هم بوجود میاد

مونا سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:54 ب.ظ

سلام و تشکر
امکانش هست ک به دلیل استفاده غلط از قرص های لوونورژسترول درصد بارداری بیشتر بشه؟
من اولین قرص رو 8 ساعت بعد از رابطه و قرص دوم رو 12 ساعت بعد خوردم. الان 6 روز گذشته و من هنوز پریود نشدم. مشکل چیه؟

خیر امکان افزایش درصد بارداری وجود نداره قرص لوونورژسترول اینجوری استفاده می شه 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
مجددا به این روش استفاده کنید

مارال شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:40 ب.ظ

با سلام من با نامزدم از پشت رابطه داشتم همون روز ۴تا قرص الدی مصرف کردم فردا ان روز ۲تا قر ص الدی الان ۱۰روزه میگذره مریص نشدم عایا از پشت هم احتمال بارداری هست یا ممکنه در باعث حاملگی بشه!؟!

سلام
نزدیکی مقعدی به هیچ وجه باعث بارداری نمی شه و در این موارد نیازی به مصرف قرص اورژانس نیست
به عنوان پرستار توصیه می کنم به هیچ وجه نزدیکی مقعدی نداشته باشین
نزدیکی مقعدی باعث بیماری های روده می شه که قابل درمان نیستند

مونا یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:27 ب.ظ

سلام من روز 3 پریودم بودم با همسرم رابطه داشتم قرزند میخواست ومایع را داخل ریخت. روز 6 دوباره این عمل انجام شد ولی من 6ساعت بعد 2تا لوونوژسترل روباهم خوردم روز 7 هم دوباره این عمل انجام شد الان 10روز ازخوردن قرص میگذره ولی هنوز پریود نشدم احتمال بارداری هست؟ همسرم بچه میخاد

سلام
اگر خودتون قصد بارداری دارین نباید لوونوژسترول استفاده می کردین
احتمال بارداری خیلی کمه
به علت مصرف قرص زمان پریود شما تغییر می کنه و نامنظم می شه

زینت یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:27 ب.ظ

من دختری باکره هستم
دو روز قبل تماس جنسی بدون دخول داشتم و مایع منی ایشون روی شکم من ریخت به حالت ایستاده و شستشو دادم اما چون اغشته به اب بود شک کردم که داخل شده باشه البته همون موقع سریع شستم
زمان پریود من منظم و بین 8ام تا 10ام ماه است و دو روز قبل یعنی 22 ماه بود (تقریبا رنج تخمک گذاری)
من 55 ساعت بعد از نزدیکی 2قرص اچ دی و 12 ساعت بعد 2 تای دیگه مصرف کردم
اما چون استرس داشتم پیش یک ماما رفتم و امروز که 72 ساعت از نزدیکی میگذره ازمایش تیتر بتا دادم و 3.1 و منفی بود. دکتر گفت که همه چیز حله و باردار نیستی
اما باز کمی استرس دارم
ایا احتمال بارداری هست!؟

ممنونم

سلام احتمال بارداری وجود نداره به علت مصرف قرص پریودت رو نامنظم کردی

زینت یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:34 ب.ظ

ضمنا، من الان تو سایتتون خوندم که خانومی کفتن در حالیکه قرصای اورژانسی رو خوردن بازم باردار شدن..
چقدر احتمالش هست با توجه به اینکه من امروز ازمایشم منفی بوده

سلام
همیشه احتمال 2 تا 5 درصد وجود داره

nazanin دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:35 ب.ظ

با سلام.من دختر باکره هستم.۴خرداد دقیقا یک روز بعد از تموم شدن پریودم با نامزدم نزدیکی داشتیم ولی دخول صورت نگرفت.ولی نامزدم شک کرد ک منی به داخل ریخته یا نه.خودم هم چیزی احساس نکردم.بعد من دوتا قرص اورژانسی باهم خوردم الان 25خرداده و من پریود شدم ولی خونریزی خیلی کمی دارم و کمی هم حالت تهوع.ایا بخاطر قرص اورژانسی هست؟؟در ضمن من از قرص ها تنظیم کننده هورمونم استفاده میکنم.میخاستم ببینم احتمال بارداری هسی؟؟جای نگرانی داره؟؟

سلام احتمال بارداری وجود نداره و صفره
به دنبال خوردن قرص های اورژانس حالت تهوع و بهم خردن زمان پریودی به وجود میاد

السا دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:06 ب.ظ

سلام خسته نباشید، من 8روز بعد از تموم شدن عادت ماهیانه با دستم نامزدم رو ا.ر.ض.ا کردم و منى تو دستم ریخت و من دستمو نشستم نیم ساعت بعد از این اتفاق من دستشویى رفتم و بعد با همون دست خودمو شستم ولى زود وازنمو با آب و صابون شستم بعد از 1 ساعت از برخورد دستم به وازنم 2 تا hd خوردم بعد از 12 ساعت 2 تا hd دیکه خوردم و بعد از 3 ساعت استفراغ کردم و نیم ساعت بعد 2 تا hd دیکه خوردم احتمال باردارى هست؟

سلام
شما‏ ‏نباید‏ ‏قرص‏ ‏مصرف‏ ‏می‏ ‏کردین
اسپرم‏ ‏مرد‏ ‏در‏ ‏بیرون‏ ‏از‏ ‏محیط‏ ‏بدن‏ ‏زنده‏ ‏نمی‏ ‏مونه‏ ‏و‏ ‏نیازی‏ ‏به‏ ‏مصرف‏ ‏قرص‏ ‏نبوده
یه‏ ‏مورد‏ ‏دیگه‏ ‏اینکه‏ ‏اچ‏ ‏دی‏ ‏مصرف‏ ‏نکنین‏ ‏خیلی‏ ‏عوارض‏ ‏داره‏ ‏می‏ ‏تونین‏ ‏ال‏ ‏دی‏ ‏بخوریت‏ ‏

Shima شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:14 ب.ظ

سلام خسته نباشید
میشه یکی جواب منو بده بخدا دارم دیوونه میشم. من ١٣ خرداد پریود شدم و پریود نامنظم دارم.٢٦ خرداد رابطه داشتم و دخول کاملا صورت گرفت.بار اول که نامزدم أرضا شد آبش را روی شکمم ریخت بار دوم هم که کمی داخل کرد و بعد در آورد بعد ١.٢ دقیقه أرضا شد.من3 ساعت بعد از نزدیکی قرص لونژیل خوردم و یکی دیگه هم ١٢ ساعت بعد الان ٥روز میگذره اما من پریود نشدم آیا احتمال بارداری وجود داره؟؟اگه اره چند درصد؟؟خواهش میکنم جواب بدید توروخدااا

سلاماگر منی داخل ریخته نشده باشه احتمال بارداری وجود نداره دقت کنید پس از یک بار ارضا مقداری از منی در مجرا می مونه که اگه مجددا دخول انجام بشه احتمال بارداریرو حتی اگه بار دوم منی هم داخ ریخته نشه وجود داره پس احتمال بارداری واسه شما وجود داشته روش های استفاده از قرص اورژانس : 1) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد 2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد. 3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد. می تونین از بی بی چک استفاده کنین داروخانه ها دارن

neda سه‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:54 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
من 17 خرداد ماه به مدت یک هفته در سفر بودم وبخاطر پریود نشدن در سفر شروع به مصرف hd کردم در طول سفر رابطه کامل بدون پیشگیری داشتم بعد از سفر و پایان خوردن hd دوباره رابطه بدون پیشگیری داشتم که بعد از 18 ساعت دو عدد hd خوردم با توجه به استفاده از hd یک دوره کامل باید جمعه پریود بشوم اما هیچ علایمی ندارم و دایم دچار حالت تهوع میباشم احتمال بارداری در اینجانب چقدر است ممنون از راهنماییتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد