دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها

سلام 

یک دوره قاعدگی به طور معمول هر 28 روز یک بار اتفاق می افتد و حدود 4 تا 7 روز طول می کشد. خونریزی از واژن، پس از پایان یک دوره قاعدگی یا پیش از آغاز دوره بعدی، لکه بینی نامیده می شود. 

در صورتی که دچار لکه بینی بین دو پریود هستین   

مصرف نامنظم قرص های بارداری یه دلیل اصلی خونریزی بین قاعدگی هاست

توصیه می کنم که در صورت تکرار شدن موضوع به پزشک مراجعه کنید

می تونه در اثر زخم در دهانه رحم و یا التهاب رحم باشه (( این مسئله در لکه بینی پس از نزدیکی محتمل تره ))

استرس ها هم می تونن لکه بینی ایجاد کنن

و همچنین می تونه در اثر کمبود پروژسترون باشه

(( پس تا الان یه آزمایش خون و یک سونوگرافی رو به شما توصیه می کنم ))

همچنین توصیه میشه که از خوردن قرص های ضدبارداری رو با مشورت پزشک ادامه بدین 

این موارد رو هم به دلایل لکه بینی اضافه کنین : 

 

شروع و یا قطع مصرف قرص های ضد بارداری

استفاده از IUD (آی یو دی) برای پیشگیری از بارداری

انواع خاصی از داروها، مانند کورتیکواستروئید یا داروهای ضد افسردگی

 عدم تعادل هورمونی

پولیپ رحم ( یک بافت بدون درد در داخل یا روی سطح رحم)

 کیست تخمدان

 اختلالات تیروئید

دیابت

آندومتریوز (بافتی مشابه پوشش داخلی رحم، در نقاط دیگر بدن ظاهر می شود) یا تغییرات دیگری در دیواره رحم

 عفونت مثانه یا واژن

 بارداری

بارداری خارج از رحم

 سقط جنین

 سرطان آندومتر( دیواره داخلی رحم)، سرطان رحم یا دهانه رحم

 استفاده از داروهای رقیق کننده خون

سوزش واژن به دلیل خشکی

 انجام آزمایش هایی مثل پاپ اسمیر

در صورت مشاهده ی علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:
- خونریزی بیش از حد رحم یا خونریزی بین قاعدگی که بیش از سه روز طول می کشد. لکه بینی هرگز نباید تا سه هفته ادامه داشته باشد.
- داشتن لکه بینی کم در طول سه دوره قاعدگی.
- هرگونه لکه بینی یا خونریزی غیر عادی رحم که با حالت همیشگی مغایر باشد.
- خونریزی مکرر رحم در طول سه هفته بین هر قاعدگی.
- خونریزی شدید بعد از رابطه

نظرات 5 + ارسال نظر
امیرعلی پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:00 ب.ظ http://catia-education.rozblog.com/

سلام
امیدوارم که حالتون خوب واوقات به کامتون باشه
خسته نباشید و خداقوت
وبلاگ جالب و پرمحتوایی دارید
و باید بگم که بی نظیر و معرکس
خواستم بهتون بگم اگه موافق به تبادل لینک باشید من خوشحال میشم وب قشنگ شمارولینک کنم وباعث افتخارم میشه
پس یه سر به وب سایت من بزنید اگه موافق بودید منو با نام آموزش نرم افزار CATIA لینک کنید و بعد بگید که شما رو با چه اسمی لینک کنم
منتظر شما هستم
موفق باشید
یاعلی

jkhgty دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:12 ق.ظ

مریم جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:43 ب.ظ

سلام.مدت چندساله که هر دو سه ماه یک بار حدود یک یا دو هفته بعد از اتمام دوره ی قاعدگی حدود یک تا دو روز لکه بینی دارم.گاهی به صورت لکه های قهوه ای رنگ یا زرد رنگ و به ندرت خونریزی در حد چند قطره.22سالمه و قاعدگی طبیعی دارم.به نظرتون الزامی داره که به پزشک مراجعه کنم تا از نظر بیماری های رحمی بررسی بشم؟

سلام
توصیه می کنم به پزشک متخصص زنان مراجعه کنین
یه آزمایش از نظر پروژسترون و یه سونوگرافی رحم

نازنین سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 02:12 ب.ظ

سلام
30 سالمه و برای اولین بار بعد از رابطه دچار خونریزی شدم که 4 روزبه صورت لک ، کم و زیاد ادامه پیدا کرد
همراه با درد خفیف پریود
دکتر قرص دوفاستون10 رو روزی دوبار تجویز کرد
خواهشن بهم بگین ایا آزمایش دیگه ای لازم هست؟
من سال گذشته فریز کردم.

سلام
فعلا‏ ‏اقدام‏ ‏دیگه‏ ‏ای‏ ‏نیاز‏ ‏نیست‏ ‏
به‏ ‏پزشکتون‏ ‏اعتماد‏ ‏‏ ‏کنید‏ ‏

نازنین یکشنبه 6 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:07 ب.ظ

با سلام مجدد و تشکر از پاسخ شما

متاسفانه من مجدد دچار لک بینی شدم با اینکه کاملا قطع شده بود

نگرانم میشه لطفا راهنمایی کنین؟
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد