دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

چند سوال طرح شده و پاسخ آن

سوال :  

 من چند روز پیش درست بعد از اتمام پریودیم با نامزدم نزدیکی داشتم و بخاطر ترس اورژانسی لوونورژسترول مصرف کردم و طبق چیزی که هست چند روز بعدشم پریود شدم ... و روز سوم پریودی مجددا با نامزدم ارتباط داشتم و با اینکه چیزی روی ... ریخته نشد اما بخاطر ترس قرص رو مصرف کردم ...
ایا میتونه عملکردشو برای جلوگیری داشته باشه در دوران پریودی ؟؟؟ چون دوبار در یک دوره استفاده کردم ... در روند پریودی من مشکلی پیش میاد ؟؟
میخواستم بگم که ایا بعد از استفاده دوم این قرص ایا باید خونریزی مثل پریودی بوجود بیاد ؟ مثل دفعه اول که استفاده کردم و خونریزی شد ...؟ و اینکه من لکه بینی پیدا کردم یعنی خونریزی نیست ... این یعنی مشکلی هست ؟ ممنون میشم اگه کمکم کنید. 
 
 پاسخ : 
سلام 

برای پیشگیری از بارداری به وسیله ی قرص لوونورژسترول، باید حتما 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد مصرف شود تا یشترین اثر رو در پیشگیری از بارداری داشته باشه

از نظر فیزیولوژیکی احتمال بارداری در ۵روز اول پس از اتمام پریود کم است اما در صورت تخلیه منی در واژن حتما باید از روش های پیشگیری از بارداری استفاده کنی (در این وبلاگ شرح داده شده ))

و اما اگر سوال شما رو درست فهمیده باشم شما در روز سوم قاعدگی زمانی که هنوز پاک نشدی نزدیکی داشتی که در این روزها به خاطر از بین رفتن دیواره رحم در اثر تغییرات هورمونی امکان بارداری وجود نداره و حتی نیاز به مصرف قرص ضد بارداری هم نیست (( البته در صورتی که حداقل یک روز پس ار نزدیکی هم هنوز خونروش داشته باشی که اگر نداشتی باید از همون روش اول استفاده کنی))

البته توصیه می شه که در زمان خونریزی (پریود) نزدیکی انجام نشه چون باعث بیماری های عفونی در هر دو طرف میشه  

 قطعا در استفاده مجدد شما خونریزی به اندازه پریودی نخواهد بود و لکه بینی ایجاد خواهد نمود (( لکه بینی باید حداقل دو روز باشه)) که در مورد شما هم که این اتفاق افتاده است و هیچ جای نگرانی وجود نداره
البته باز هم یادآوری می کنم برای پیشگیری از بارداری به وسیله ی قرص لوونورژسترول، باید حتما 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد مصرف شود تا یشترین اثر رو در پیشگیری از بارداری داشته باشه
برای اطمینان می تونید از آزمایش خون و یا baby chek ها که تو داروخانه ها فراوانه استفاده کنی
البته آزمایش خون بسیار بهتر و مطمئن تر و دقیق تره که یه آزمایش سرپاییه و یک ساعته هم جواش آمادس

سوال : 
 من الان 3 ماهه دارم قرص ال دی مصرف میکنم، تو 2 ماه پیش خیلی به موقع پریود شدم ولی این ماه چند روز مونده به اینکه بسته قرص تموم بشه خیلی کم لکه بینی داشتم که زود قطع شد، حالا که قرصم تموم شده هنوز بعد 4 روز پریود نشدم، ممکنه باردار باشم؟ 
 
پاسخ : 
احتمال بارداری تقریبا صفر است
با این همه می توانید از تست های بارداری موجود درد داروخانه ها و یا دادن آزمایش استفاده نمائید  
 
 سوال : 
من یک مرد مطلقه هستم که چند ماهه پیش با یک خانم مطلقه آشنا
شدم. با رضایت طرفین قرار شد برای رفع نیاز های این دوران تنهایی با هم
ارتباط و رابطه داشته باشیم. البته ما صیغه مربوط رو جاری کردیم ولی به
دنبال تهیه صیغه نامه نرفتیم... چون ترس از بارداری نداشتیم...به علت
اینکه من به دلیل عدم توانایی در بارداری از همسر سابقم جدا شده بودم..
اما جالبه 1 هفته است که این خانم از من باردار شده و زندگی من و ایشون
رو به معضل کشونده... ما نه شرایط ازدواج داریم و نه شرایط بچه داری.....
 
پاسخ : 
 

اگر بیش از 5 روز از رابطه زناشویی همسران گذشته باشد و پیشگیری موثری استفاده نشده باشد، زن می‌تواند با یکی از این روش‌هااز بارداری ناخواسته جلوگیری نماید:
1) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.
3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد.
و در بعضی از کشورها هم از 2 عدد قرص HD در اولین فرصت و 2 عدد 12 ساعت بعد استفاده می‌شود که البته به دلیل هورمون بالا و عوارض، کمتر توصیه می‌شود. قرص لوونورژسترول با اسامی تجاری مختلفی در بازار موجود است ولی در مراکز بهداشتی‌درمانی به نام LNG یا لوونورژسترول در اختیار مراجعه‌کننده قرار می‌گیرد.

در مورد هر یک از قرصهای فوق مصرف نوبت اول بهتر است قبل از ۱۲ ساعت پس از وقوع نزدیکی بدون پیشگیری باشد

 ادامه پاسخ در وبلاگ http://arshad-nurse.blogsky.com
نظرات 4 + ارسال نظر
araz یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:30 ب.ظ http://www.azad-dl.com

سلام دوست عزیز
شما با مراجعه با سایت آزاد دانلود علاوه بر امکان دریافت منابع آموزشی رایگان در موضوعات مختلف.
می توانید سایت یا وبلاگ خود را در این سایت به صورت رایگان تبلیغ کنید و بنر تبلیغاتی خود را در سایت قرار دهید
www.azad-dl.com

عسل" شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:53 ب.ظ

ba salam khedmate shoma

lotfan pasokh bedin
mamnon misham

27 tir periud shodam bad az 3 roz pak shodam , roze 4 rom nazdiki bad az un ghorse orzhans khordam
Bad az 5 ta 8 mordad periud shodam dobare ,25 mordad akhdrin bare rabdte dashtam
alan ke 1shahrivare , ba hesab 28 ro yek bar periud shodanam az 24 mordad ?8roz gozashte ,faghat kami dard daram ama periud nashodam aslan. negaranam kheili ziad
nemidunam tarikhe badiye man vase peri key hastesh ?
da zemn ye baby chek negative bud .
lotfan dar asrae vaght pasokh bedin

Tashakor ba salam khedmate shoma

lotfan pasokh bedin
mamnon misham

27 tir periud shodam bad az 3 roz pak shodam , roze 4 rom nazdiki bad az un ghorse orzhans khordam
Bad az 5 ta 8 mordad periud shodam dobare ,25 mordad akhdrin bare rabdte dashtam
alan ke 1shahrivare , ba hesab 28 ro yek bar periud shodanam az 24 mordad ?8roz gozashte ,faghat kami dard daram ama periud nashodam aslan. negaranam kheili ziad
nemidunam tarikhe badiye man vase peri key hastesh ?
da zemn ye baby chek negative bud .
lotfan dar asrae vaght pasokh bedin

Tashakor

سلام
پاسخ‏ ‏به‏ ‏ایمیل
امکان‏ ‏بارداری‏ ‏وجود‏ ‏نداره
بعد‏ ‏از‏ ‏هر‏ بار‏ ‏خوردن‏ ‏داروهای‏ ‏اورژانس‏ ‏تاخیر‏ ‏در‏ ‏پریودی‏ ‏و‏ ‏لکه‏ ‏بینی‏ ‏پیش‏ ‏میاد

رها چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:37 ب.ظ

سلام روز 7 پریودی نزدیکی داشتم،1.5 روز بعد از نزدیکی 2 تا قرص اورژانسی خوردم، 6 روز بعد خونریزی داشتم، اما الان که14 روز از خونریزی گذشته و تاریخ پریودی بعدی هست، درناحیه زیرشکم سمت چپ احساس گرفتگی وکمی ورم دارم ایا احتمال... وجود دارد؟؟

سلام
احتمال بارداری وجود نداره

مونا پنج‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:45 ق.ظ

سلام
من یک روز پس از قطع پریودم با نامزدم نزدیکی داشتم به صورتی که عمل دخول انجام نشد اما برای احتیاط ۲۴ساعت بعد ۴تا قرص ال دی و ۱۲ساعت بعد ۴ عدد دیگر مصرف کردم بعد از ۱۵ روز لکه بینی کم به رنگ قهوه ای داشتم پریود بعدیه من ۶ روز دیگر است
با این وجود احتمال بارداری است؟ روز ۱۴ از بیبی چک استفاده کردم منفی بود هیچ حالت تهوع یا درده سینه یا خستگی هم ندارم

سلام
امکان بارداری وجود نداره اما به دلیل استفاده از قرص اورژانس دچار لکه بینی و بهم خوردن تقویم پریودی شده اید
نکته :: لطفا لطفا برای احتیاط داروی اورژانس استفاده نکنین فقط زمانی که مطمئن هستید که نیاز به استفاده هست از این روش استفاده کنین واسه سیستم هورمونی یک زن حتی یکبار استفاده در طول مدت باروری بسیار ضرر داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد