دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

پرسش و پاسخ ((جلوگیری از بارداری - سقط - تیروئید - تفسیر آزمایشات ...

man 2sal pish kamkarie tiruid dashtam betorike tsh man 25 bud 1moddati ghors mikhordam vali bade 1mah ghat kardam vali tu in moddat tariak masraf mikardam hala bade 1,5 azmaiesh dadam va didam asare kamkari azbein rafte va tsh shode 1,8 mikhastam be2nam bekhatere masrafe tariake ke kamkari tiroidam khub shode?

hatman javabamo bedid



سلام

مصرف تریک هیچ اثر ثابت شده ای روی کم کاری تیروئید نداره

حتی در بعضی موارد مشاهده شده نیاز به مصرف دارو خیلی بیشتر شده است 

پس ما ادامه این کار رو توصیه نمی کنیم




من هم از دکتر داروخانه پرسیدم هم روز بعدش پیش دکتر زنان خودم رفتم و هردو گفتن 2 تا قرص لونوژسترول یک جا, یا 1 عدد اول و بعد 12 ساعت بعدش یکی دیگه, نحوع مصرفش تو تمام سایتا هم همینجوری نوشته شده. یا کلا یه عدد دوز 1.5 یک بار خورده شه. من چون خیلی حساس بودم خیلی زیاد قبل از خورنش پرس و جو کردم

5 روز از اتمام پریودم گذشته بود

الان 10 روز از مصرف قرص گذشته و هنوز پریود نشدم, به شدت هم دلدرد و کمردرد دارم

نمی دونم باید برم پیش دکتر یا بازم منتظر بمونم


سلام
معمولا شما پریود خواهید شد
نیاز به ویزیت دکتر نیست
در صورتی که تا 15 روز دل درد داشتید به متخصص مراجعه کنید

salam man bad az 12 saat nazdiki halate tahavo dashtam har chand kandom pare nashod ama mashkuk be bardari shodam va 1 ghorse zede tahavo va nim saat bad 4 ta ld khordam badesh khunrizi dashtam va bade 12 saat ravesh ra tekrar ama bad 2saat hame chiro nbala avordam.aya ehtemale bardari hast albate pardam hanuz pare nashode bayad alan dobare ghors bokhoram??/ld












سلام
اولا باید بگم امکان بارداری حتی با وجود بکارت وجود داره
اما در مورد شما و با وجود کار های که شما انجام دادی امکان بارداری کمه


سلام
من یه رابطه کنترل نشده با همسرم داشتم که البته منی داخل ریخته نشد ولی روز واژن ریخت و من چون شک داشتم حدود 21 ساعت بعد از رابطه 2 عدد قرص لونوژسترول به صورت یکجا مصرف کردم,اول اینکه برام عجیب بود که دچار هیچ گونه تهوع نشدم البته 4 ساعت قبلش دیمن هیدرینات مصرف کرده بودم.
2 روز بعد از خوردن قرص ها دلدرد که کاملا شبیه دلدرهای قاعدگی هست شروع شد اما الان که 8 روز از خوردن قرص می گذره و با وجود دلدردهاو کمردرد هایی که 6 روه ادامه داره هنوز پریود نشدم
آیا هنوز برای پریود دیر نشده؟

سلام
چند روز از پریود شما گذشته بود که قرص اورژانس رو مصرف کردین ؟
باید بعد از مصرف دو تا قرص لونوژسترول 2 تای دیگه دوازده ساعت دیگه مصرف کنین !!




سلام
دختری 25ساله هستم. پریود نامنظمی دارم. تاریخ آخرین بار 14اسفند بود. 6 فروردین با نامزدم نزدیکی داشتیم اما دخول انجام نشد و فقط روی بدنم ریخته شد. تست بیبی چک مثبت بود. دکتر سایتوتک تجویز کرد. دز مصرف پیشنهادی شما چقدر است؟
ممنون میشم سریع و به ایمیلم جواب بدید.

سلام
فقط با نظر و دستور پزشک استفاده شود
قرصهای میزوپروستول با نام تجاری سیتوتک یا سایتوتک (Cytotec) به شکل قرص خوراکی ۲۰۰ میکروگرمی وجود دارد و اولین بار از آن برای درمان زخمهای معده استفاده شده است. 
مصرف حداکثر ۶۰۰ میکروگرم آن بصورت واژینال و یا ۸۰۰ گرم آن بصورت خوراکی تا ۹۵ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می شود.
معمولا متخصصان با توجه به سن بارداری و سیستم بدنی شما دو روش واژینال و زیر زبانی را برای مصرف قرصها توصیه می کنند البته اکثر اوقات ترکیبی از مصرف زیر زبانی و واژینال توصیه می شود.

۴۰۰ میکروگرم میزوپروستول خوراکی نسبت به ۲۰۰ میکروگرم میزوپروستول واژینال سریع‌تر اثر می‌کند ولی عوارض جانبی بیشتری دارد. استفاده واژینال موثرتر از روش زیر زبانی است.رژیم پیشنهادی برای سه ماهه اول بارداری استفاده از ۸۰۰ میکروگرم واژینال هر ۱۲ ساعت تا حداکثر سه دوز است معمولا با توجه به سن بارداری در سه ماهه دوم متخصص مصرف این قرصها را به شکل زیر توصیه می کند:

۱۷ -۱۳ هفته، ۲۰۰ میکروگرم واژینال هر شش ساعت تا ماکزیمم چهار دوز یعنی ۸۰۰ میکروگرم
۲۶ -۱۸ هفته، ۱۰۰ میکروگرم واژینال و ماکزیمم چهار دوز هر شش ساعت. 
بیشتر از ۲۷ هفته ۵۰- ۲۵ میکروگرم هر شش ساعت تا حداکثر شش دوز.


سلام خسته نباشد.کمتر از 2ساعت بعد از نزدیکیه مشکوک به ریختن اسپرم. از 2تاقرص ارژانسی استفده کردم.اما جای 12 ساعت بعد 14 ساعت بعد از یه نوع دیگه قرص ارژانسی استفاده کردم.البته 15 روز اول از تموم شدن پریدیم بود.نزدیک ده روز میگذره از خوردن قرص ها هنوز پریود نشدم.احتمال حاملگی هست؟

سلام
شما باید از همون قرص بعد از 12 ساعت استفاده کنین
) قرص لوونورژسترول، 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
2) ۴ عدد قرص LD یک‌جا در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد.
3) قرص تری‌فازیک، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و 4 عدد قرص سفید 12 ساعت بعد.
و در بعضی از کشورها هم از 2 عدد قرص HD در اولین فرصت و 2 عدد 12 ساعت بعد

میزان هورمون قرص ها متفاوته
امکان داره میزانش برای پریود شدن شما کافی نباشه

سلام،خسته نباشید،آیاTsh9,4خیلی بده وبایدهمیشه دارومصرف کنم؟!;-)

سلام
شما نیاز به مصرف دارو و انجام آزمایشات دوره ای دارین
در صورت مصرف مرتب قرصها و انجام معاینات و آزمایشات دوره ای منظم شما مشکلی نخواهید داشت
نظرات 4 + ارسال نظر
الناز چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام
من جند روز پیش اینجا سوالی پرسیده بودم که جلوگیری با قرص اورژانسی داشتم
الان 13 روز از مصرف قرص می گذره ولی من پریود نشدم
دیروز آزمایش بارداری دادم که منفی بود, می خواستم ببینم جواب این ازمایش یه جواب قطعی و کاملا درسته؟:-؟ و اینکه برای بارداری خارج از رحم هم این تست پاسخگو هستش؟

سلام
اگر آزمایشی که شما دادین B HCG بوده این آزمایش مطمئن هست و در مورد بارداری های خارج از رحمی هم این هورمون افزایش پیدا می کند
جهت مطمئن شدن بعد از یک هفته آزمایش رو تکرار کنین

Melika سه‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:01 ق.ظ

Salam man yekroOz az nazdikim migzare k albate kamel naboode va man bakeream
Vali mani rooye alat va shikamam rikhte shode
Man khoonrizie kam va halat tahavo daram kheili negaranam mishe baraye jolo giri komakam konid lotfan

سلام
اگر نزدیکی منجر به دخول و ریختن منی در .واژن نشده نیازی به مصرف هیچ دارویی نیست
لکه بینی و حالت تهوع به دنبال رابطه ایجاد خواهد شد

ندا پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:58 ق.ظ

باسلام.من 29سالمه.سابقه ی تیروید دارم که روزی نصف قرص لووکسین می خورم قصد باردار شدن را دارم ازمایشم 2/2هست دکتر گفته نرماله میتونی باردار بشی.ولی من میترسم تیروید رو بچه اثر بذاره.کمکم کنید.ایا خطر داره یا نه؟ایا قرصمو نصف مصرف کنم؟جواب شما مهمه.مرسی

سلام با مصرف منظم قرص شما تبدیل به فرد سالمی میشین که توانایی باردار شدن ، حاملگی و بدنیا آوردن نوزادسالم رو خواهید داشت
دارو ها رو همانطور که پزشکتون گفتن و طبق دستور ایشون مرتب استفاده کنید و آزمایش دوره ای ماهیانه انجام بدین
خودتون مصرف قرصها رو کم و زیاد نکنین

شیدا شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام ! ممنون از سایت خوبتون ! من ۲ هفته ی پیش رابطه داشتم و حتی دخول نداشتیم و منی روی شکمم ریخته شد و همان موقع خود را شستم و برای اطمینان فردای ان ۲ تا قرص لوونورژسترول را به فاصله ۱۲ ساعت خوردم و تا یک هفته هم سیپروترون کامپاند مصرف کردم و باز رابطه داشتیم باز هم بدون دخول ... چه قدر احتمال بارداری من هست ؟ چند روز بعد از قطع قرص سیپروترون کامپاند باید پریود شوم ؟ پریود نا منظمی دارم و خیلی نگران هستم !‌ممنون میشم اگه پاسخ بدید ...

سلام
چرا‏ ‏زمانی‏ ‏که‏ ‏دخول‏ ‏نداشتین‏ ‏‏ ‏و‏ ‏مطمئن‏ ‏هستین‏ ‏که‏ ‏منی‏ ‏وارد‏ ‏واژن‏ ‏نشده‏ ‏باز‏ ‏هم‏ ‏قرص‏ ‏می‏ ‏خورین
اصلا‏ ‏امکان‏ ‏بارداری‏ ‏وجود‏ ‏ندا‏ ره‏ ‏
فقط‏ ‏با‏ ‏خوردن‏ ‏اینهمه‏ ‏قرص‏ ‏وضعیت‏ ‏هورمونی‏ ‏بدنتون‏ ‏رو‏ ‏بهم‏ ‏می‏ ‏ریزین
هیچ‏ ‏دارویی‏ ‏نخورین‏ ‏و‏ ‏بذارین‏ ‏‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏طبیعی‏ ‏پریود‏ ‏شین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد