دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

توصیه های در مورد لووتیروکسین‌ و مواد تاثیر گذار بر میل جنسی

این دارو همان‌ هورمون طبیعی بدن شماست پس اگر درست و در روز مناسب مصرف
شود. هیچ‌گونه مشکلی در بدن شما ایجاد نمی‌کند.

جذب این دارو در حالت ناشتا بیشتر است. پس سعی کنید صبح‌ها‌ و حداقل نیم
ساعت قبل از صبحانه، آن را مصرف کنید.

مسهل‌ها روی جذب این دارو اثر می‌گذارند و ممکن است نیاز داشته باشند که
دوز مصرفی لووتیروکسین بالاتر رود. در صورتی که از این داروها استفاده
می‌کنید پزشک خود را مطلع کنید.

 لووتیروکسین‌ نه تنها برای بارداری مضر نیست بلکه ادامه مصرف آن طی
بارداری ضروری است.
این دارو سبب کاهش میل جنسی نمی شود و مصرف منظم آن توصیه می شود

 بیماری‌های دستگاه گوارش هم گاهی اوقات جذب لووتیروکسین را مختل
می‌کنند. در صورت ابتلا به این بیماری‌ها پزشک خود را مطلع کنید.

لوویتروکسین می‌تواند روی سطح خونی بسیاری از داروها تاثیر بگذارد. به هر
پزشکی که مراجعه می‌کنید حتما مصرف لووتیروکسین را یادآوری کنید.

برای کنترل دوز داروی مصرفی خود، باید هر چند وقت یکبار آزمایش خون TSH دهید.

 اثر مصرف لووتیروکسین روی آزمایش خون گاهی تا ۱ ماه طول می‌کشد. پس اگر
بلافاصله پس از شروع درمان نتیجه آزمایش خون شما مطلوب نبود، باید آزمایش
یکی دو هفته بعد تکرار شود.

 گاهی حتی این دارو و برای بچه‌هایی تجویز می‌شود که تازه به دنیا
آمده‌اند. این درمان ممکن است برای سال‌ها برای کودک ادامه پیدا کند

اگر دچار علایم زیر شدید یعنی مقدار داروی مصرفی شما بیش از نیاز بدنتان
است و باید مقدار دارو را با صلاحدید پزشک کاهش دهید:
اسهال، تب، تحمل نکردن گرما، تعریق، بی‌قراری، تحریک پذیری، لرزش دستان،
مشکل در به خواب رفتن، تغییرات دوره ماهانه، اشتها و یا کاهش وزن.

عوارض داروی لووتیروکسین شامل اختلالات خواب نظیر بد خواب شدن کاهش وزن
ریزش مو و نامنظمی ضربان قلب است
 

 

مواد غذایی تاثیر گذار بر میل جنسی

 

فلفل تند و غذاهای ادویه‌دار و تند که باعث افزایش پمپاژقلب می‌شوند.
 
موز که حاوی مواد شیمیایی خاصی است و ازنظر روحی فرد را بانشاط می‌کند و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند.
 
هویج که به علت داشتن مقادیر زیادی فیبر باعث می‌شود میل جنسی افزایش پیدا کند.  

انبه_پیاز


این غذاها  تهییج کننده می باشند:
 

میگو و سایر غذاهای دریایی که حاوی ید فراوان بوده وبرای غده تیروئید ضروری هستند.
 
شکلات که نه تنها حاوی کافئین است بلکه اسید آمینه‌ای با نام فنیل آلانین محرک سیستم مغزی محسوب می‌شود.‌
 
 زنجبیل که باعث افزایش جریان خون دستگاه تناسلی در مرد و زن می‌شود.
 
زیتون که نوع سبز آن در مردان و نوع سیاه آن در زنان باعث تقویت قوای جنسی می‌شود.‌

گوجه‌فرنگی که به آن سیب عشقی می‌گویند و محرک نیروی جنسی است.
 
سیب_ انبه _ پیاز


غذاهایی که عملکرد سیستم تناسلی را بهبود می‌دهند
 
این دسته، مواد خوراکی هستند که حتی بوی آنها نیز در تقویت و بهبود عملکرد قوای جنسی موثر است ، ذرت بو داده با کره و کدو حلوایی و  گیاه اسطوخودوس نیز تا حدود 40درصد جریان خون دستگاه تناسلی را زیاد می‌کنند.
 
سایر مواد خوراکی موثر بر قوای جنسی

 جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالی، سیستم تناسلی را در مردان و زنان تقویت می‌کند
 
 انجیر از دوران قدیم به‌عنوان محرک قوای جنسی شناخته شده است
 

قند موجود در عسل
سهل‌الهضم بوده، سریع جذب می‌شود و انرژی خوبی به فرد می‌دهد. 

نظرات 37 + ارسال نظر
سارا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 ق.ظ

مرسی

ندا چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:36 ق.ظ

سلام خسته نباشید شوهر من سه روز بعد از مصرف قرص قوای جنسی خون داده در پایگاه انتقال خون بهشون زنگ زدن که آزمایش شما مشکوک به هپاتیت لطفا منو راهنمایی کنید

عبد پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:54 ب.ظ

ریزش موی شدید در اثر خوردن قرص لووتیروکسین دارم چیکار کنم؟

سلام
به مصرف دارو ادامه بدین
به متخصص غدد مراجعه کنین

سیسا چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:08 ب.ظ

سلام
میخاستم بدونم هنگام مصرف لوتروکسین, از لونژیل1.5 استفاده کردم
ایا باعث کاهش اثر لونژیل و احتمال بارداری میشه?
داروهای سیپروفلوکساسین و پروپرانولول چی?

سلام
هیچ کدام از داروهایی که شما گفتین باعث کاهش اثر داروی لونِیل نمیشه و تداخل اثر نداره

مسعود چهارشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام
میخواستم لووتیروکسینو برای کاهش وزن استفاده کنم.
عوارض داره؟
هرروز باید چند تا قرص بخورم تا مشکلی پیش نیاد؟
ممنون

سلام
از لووتیروکسین برای کاهش وزن استفاده نکنید

shiva یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:24 ق.ظ

سلام. مطلبتون خیلی خوب بود.من تیرویید کم کار دارم. t4 خونم ۲٫۹ شده و tsh خونم ۲۲۸ شده. خیلی بالاست!!!!!!!!!!!!
دکتر واسم روزی یک قرص لوتیروکسین تجویز کرده که تا ۲ ماه مصرف کنم وآزمایش بدم.
۶ ماهه که زایمان کردم.الان سه هفته ست میخورم ولی پریود نمیشم.خیلی نگرانم.در صورتی که قبل مصرف تیروکسین دقیق پریود میشدم.این دارو باعث افزایش وزن میشه یا کاهش وزن؟
لطفا اگر میشه منو راهنمایی کنید.

سلام
مصرف قرص لووتیروکسین در صورتی که با آزمایشات دوره ای منظم همراه باشه هیچ مشکلی بوجود نمیاره
یعنی نه چاقی و نه لاغری
و نه مشکل در هورمون
شما یه آزمایش بدین امکان داره در اثر مصرف لووتیروکسین تیروئیدتون پرکار شده باشه

آزاده سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:59 ق.ظ

با سلام خانمی 36 ساله هستم جواب آزمایش من به شرح زیر است.TSH 7.05
T4 76.78
Prolactin 15.64
DHEA SO4 50.9
برایم لووتیروکسین تجویز شده ولی هیچ مشکلی ندارم ایا باید دارو مصرف شود یا خیر؟

سلاملووتیروکسین داروی جایگزین برای هورمون غده تیروئید می باشد در صورتی که استفاده نکنین به مرور زمان دچار مشکلاتی میشین که بعد مجبور به استفاده از اون می شین پس همین الان که یکی از معدود کسانی هستین که زود تشخیص دادین مرتب دارو رو استفاده کنین و آزمایش دوره ای هم انجام بدین از پزشکتون بخواهین که آزمایشات دوره ای براتون بنویسه
چند توصه به شما :
دارو را به همان مقداری که پزشک تجویز کرده، مصرف کنید، نه زیاد و نه کم. در صورتی که پزشک تشخیص دهد مقدار دارو را تغییر می دهد. شما خودتان این کار را نکنید.

- حتما قرص را با یک لیوان پر از آب مصرف کنید. قرص لووتیروکسین به سرعت حل می شود و در صورتی که آب کافی با آن ننوشید ممکن است موجب ورم گلو و خفگی و یا بالا آوردن شود.

- لووتیروکسین را با معده خالی و نیم ساعت قبل از غذا خوردن مصرف کنید.

- لووتیروکسین را صبح مصرف کنید. دستورالعمل های پزشک را رعایت کنید و دارو را هر روز در یک ساعت مشخص مصرف کنید.

- برای اطمینان از تاثیر دارو، باید مرتبا با مراجعه به پزشک غدد، آزمایش خون و ادرار بدهید.

- عملکرد کلیه و کبد نیز نیاز به آزمایش دارند.

- به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید.

- هنگام مراجعه به دندانپزشک و یا پزشک دیگر، به آنها بگویید که لووتیروکسین مصرف می کنید.

- قرص های لووتیروکسین را باید در دمای اتاق و دور از رطوبت و گرما نگهداری کنید.

ملیحه سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:24 ب.ظ

سلام.
الان تو هفته ی 28 بارداری هستم و از ماه سوم روزی نصف قرص لووتروکسین مصرف میکنم چون تی اس اچم 4.5 بود و قبلا سابقه ی کم کاری تیروئید داشتم.برای سونوگرافی رفتم گفتن وزن نوزاد یه مقدار کمه(1100 ).میخواستم بدونم امکان داره از مصرف لووتروکسین باشه؟؟؟آیا باید آزمایش بدم ؟

سلام
در دوران بارداری حتمابه صورت ماهانه آزمایش تیروئید بدین
و دارو ها رو منظم مصرف کنین
می تونه به علت پرکار شدن تیروئید باشه

پرنسس پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:44 ب.ظ

از11 سالگی به این این بیماری مبتلا شدم الان18سالمه/از اون موقع دیگه مغزم تغییر کرده زود فراموش میکنم نمیتونم یاد بگیرم اختلال رشد دارم سینه هام هیچ رشدی نکده قدم155 هست دهانم به شدت خشکه-همه ازمایشارو انجام دادم-از دندان پزشکی گرفته تا قلبو عروق از تیرویید همه میگن مشکلی نداری تیرویید نرماله/انقد قرص خوردم صبح حالت تهوع دارم نمیتونم قورت بدم تورو خدا بگید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

آزاده بهادری یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:35 ق.ظ

با سلام خانمی 36 ساله هستم که برای من تشخیص کم کاری تیرویید ساب کلینیکال داده اند و می خواهم ایمپلنت کنم چه مواردی را دندانپزشک باید رعایت کند و ایا احتمال خطر هست یا نه؟

سلام
هیچ گونه تداخلی وجودندارد
احتمال خطر مربوط به تیروئید وجود نداره

رهرا شنبه 7 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:42 ق.ظ

باسلام
من کم کاری تیرویید دارم .الانم روزی 1عدد لووتیروکسین میخورم .میخولستم بدونم ماه رضان چه جوری قرص مصرف کنم ؟قبل افطارم بخورم یا سحر ؟

سلام این دارو را در سحر های ماه رمضان مصرف کنید
لووتیروکسین را با معده خالی و نیم ساعت قبل از غذا خوردن مصرف کنید

رویا شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:03 ب.ظ

سلام 42 ساله هستم .چندین ساله لووتیروکسین(نصفه قرص)میخورم .2ماه دکتر به من آلونتا (ونلافاکسین )داده.صبح ها یه 75.حدود دو ساعت بعد از لووتیروکسین میخورمش.میخواستم بدونم روی هم اثر نمی ذارن و آیا لووتیروکسین خارجی تاثیرش بهتر از ایرانی ها است .با تشکر از راهنماییتون

















9

علی دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:54 ق.ظ

با سلام.
بنده واسه معافیت پزشکی اقدام کردم. تعریق شدید کف دست. چون کمیسیون عالی پزشکی کمی سختگیره! از دکتر دارو ساز مشورت گرفتم گفت لوو تیروکسین مصرف کن تعریقت بیشتر میشه. الان صبح 1.5 قرص میخورم و بعد از ظهرا هم یه دونه. 4 روزه شروع کردم اما هنوز تاثیرش تو بدنم ندیدم. معمولا چند مدت بعد اثر میذاره؟ دوزشو بیشتر کنم؟
ممنون

علی دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:44 ب.ظ

با سلام.
بنده واسه معافیت پزشکی اقدام کردم. تعریق شدید کف دست. چون کمیسیون عالی پزشکی کمی سختگیره! از دکتر دارو ساز مشورت گرفتم گفت لوو تیروکسین مصرف کن تعریقت بیشتر میشه. الان صبح 1.5 قرص میخورم و بعد از ظهرا هم یه دونه. 4 روزه شروع کردم اما هنوز تاثیرش تو بدنم ندیدم. معمولا چند مدت بعد اثر میذاره؟ دوزشو بیشتر کنم؟
ممنون

سلام
اثرات‏ ‏دارو‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏هفته‏ ‏بروز‏ ‏می‏ ‏کنه
هر‏ ‏چه‏ ‏زودتر‏ ‏مصرف‏ ‏دارو‏ ‏رو‏ ‏قطع‏ ‏کنی‏ ‏به‏ ‏نفعته

رویا جمعه 10 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:41 ب.ظ

باسلام بنده خانمی ۲۳ ساله هستم کم کاری تیروییددارم ازسال۸۷ قاعدگی بسیارنامنظمی دارم بطوری که درحالت عادی سیکلم به سه ماه هم میرسه کیست وpcuندارم پرولاکتین خونم هم بالا نیست هورمون پرمویی وپرجوشی هم ندارم دکترفوق تخصص شهرمون که رفتم گفتن به کم کاری تیروییدم مربوط نیست ونگفتن مشکل چیه که قاعدگیم انقدرنامنظمه توروخداکمکم کنیدمیترسم نازابشم به زورمدروکسی پروژسترون پریودمیشم وقدووزن نسبتامناسبی دارم قدم۱۷۰ وزنم ۵۸ خیلی ممنون میشم کمکم کنید
باسپاس

سلام
بارداری با شرایط شما کاملا امکان پذیره
در مورد مصرف مدروکسی پروژسترون هم باید بگم هیچ مشکلی نیست

حمید دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:30 ب.ظ

سلام. من و نامزدم پنج شنبه عصر رابطه داشتیم اما متاسفانه کاندوم من پاره شده بود و...من بلافاصله-حدود نیم ساعت بعد-دوعدد قرص لوو به خانومم دادم.واز جمعه تا دوشبنه هر روز مقداری دم کرده آویشن وزعفران بهش دادم تا حالت تهوع و سردردش هم کم بشه.اما امروز سه شنبس و ایشون هنوز حالت تهوع داره.میخواستم ببینم طبیعیه؟؟وکی میتونیم مطمعن بشیم که باردار نیست.مرسی

سلام
حالت تهوع بعد از مصرف قرص های اورژانس پیشگیری از بارداری شایعه
و مشکلی نیست
و با مصرف این این دارو معمولا امکان بارداری وجود نداره
اگز از زمان پریود یک هفته گذشت می تونین آزمایش بدین

زیبا دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:34 ب.ظ

ممنون ازمطالبتون عالی بود استفاده کردم

نیلوفر پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:17 ق.ظ

سلام من 23 سالمه و پر کاری تیروئید دارم اما قرصمو مصرف نمی کنم قرصی که دکترم تجویز کرده لووتیروکسین هست که من مصرف هم میکنم تاثیر نمیذاره و من 44 کیلو شدم میخواستم شما قرص قویتری بهم معرفی کنید لطفاااااااااااااا ... روز به روز دارم لاغرتر هم میشم ...
در ضمن کم خونی هم دارم و برای اون هم فولیک اسید دادن ...

سلام
شما‏ ‏کم‏ ‏کاری‏ ‏تیرویید‏ ‏دارین‏ ‏که‏ ‏دکتر‏ ‏واستون‏ ‏لووتیروکسین‏ ‏تجویز‏ ‏کرده‏ ‏؟؟
‏ ‏اگر‏ ‏پرکاری‏ ‏تیرویید‏ ‏دارین‏ ‏نباید‏ ‏لووتیروکسین‏ ‏بخورین
به‏ ‏یک‏ ‏متخصص‏ ‏غدد‏ ‏مراجعه‏ ‏کن‏ ‏و‏ ‏یه‏ ‏ازمایش‏ ‏تیروئید‏ ‏بده

منا سه‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:36 ق.ظ

felertishiya_mm@yahoo.comویید روزی نصف لووتیروکسین و جمعه ها یکی تی اس اچ از6.8به4.3رسیده دوز داروم رو بهروزانه نصف دو روز در هفته یکی رساندن بعد افزایش دچار سردرد شدم و درد عضلانی پاها الان هم دسترسی به دکتر ندارم ؟ایا دوز دارو رو کم کنم

سلام
‏ ‏در‏ ‏صورتی‏ ‏که‏ ‏دردها‏ ‏هنوز‏ ‏هم‏ ‏ادامه‏ ‏دارن‏‏ ‏یک‏ ‏ازمایش‏ ‏جهت‏ ‏کنترل‏ ‏تیروییدتون‏ ‏بدین‏ ‏و ‏میزان‏ ‏مصرف‏ ‏دارو‏ ‏رو‏ ‏به‏ ‏همون‏ ‏مقدار‏ ‏قبلی‏ ‏تغییر‏ ‏بدین‏ ‏

محمد جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:40 ب.ظ

من تازگی قرص لو تیروکسین مصرف می کنم ( روزی نصف قرص )و دچار گرفتگی و درد قفسه سینه شده ام آیا باید دارو را ادامه دهم یا نه

سلام
ادامه بدین
فردا به متخصص مراجعه کنین احتمالال نیاز به تعدیل دوز دارو دارین

رها دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:38 ق.ظ

سلام وخسته نباشید
من همسر ایندم لوتیروکسین مصرف میکنه هر روز یک عدد.
میخواستم بپرسم برای ازمایش گروه خون قبل ازدواج مشکلی نداره؟

سلام
کم‏ ‏کاری‏ ‏تیرویید‏ ‏ربطی‏ ‏به‏ ‏ازمایشات‏ ‏ازدواج‏ ‏نداره‏ ‏و‏ ‏مشکلی‏ ‏جهت‏ ‏ازدواج‏ ‏محسوب‏ ‏نمی‏ ‏شه‏ ‏چون‏ ‏کم‏ ‏کاری‏ ‏تیرویید‏ ‏با‏ ‏درمان‏ ‏دارویی‏ ‏کاملا‏ ‏برطرف‏ ‏می‏ ‏شه‏ ‏‏ ‏و‏ ‏نیاز‏ ‏بدن‏ ‏به‏ ‏تیرویید‏ ‏با‏ ‏خوردن‏ ‏قرص‏ ‏روزانه‏ ‏برطرف‏ ‏شده‏ ‏و‏ ‏فرد‏ ‏به‏ ‏یک‏ ‏فرد‏ ‏سالم‏ ‏تبدیل‏ ‏میشه

الهه سپهری پنج‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:51 ق.ظ http://sepehryelaheh@facebook.com

سلام tshمن 1/02 بود نصف لوتیروکسین تجویز شد حدود یک سال ونیم است میخورم الان تقریبا 2و خورده ای شده داروی من درست تجویز شده سپاسگزارم.

سلام
بله‏ ‏دارو‏ ‏رو‏ ‏طبق‏ ‏تجویز‏ ‏پزشکتون‏ ‏ادامه‏ ‏بدین
ازمایش‏ ‏دوره‏ ‏ای‏ ‏‏ ‏یادتون‏ ‏نره‏
تحت‏ ‏نظر‏ ‏پزشکتون‏ ‏باشید‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏ایشون‏ ‏اعتماد‏ ‏کنین

ناشناس دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:20 ب.ظ

سلام من آزمایش تیروییدانجام دادم 6.6 جوابش بود 23 سال سن دارم میخواستم بدونم برای باردار شدن مشکلی نداره؟ در ضمن یک ماهه روزی نصف قرص لوتیروکسین مصرف میکنم ودر این یک ماه به اندازه یه سکه از موی سرم کاملا ریخته صاف صاف شده خیلی نگرانم لطفا جواب بدین؟؟؟

سلام
در صورتی که داروهاتونو سر وقت و طبق نظر پزشک استفاده کنین و آزمایش دوره ای هم بدین هیچ مشکلی از نظر بارداری و زایمان یک نوزاد سالم نخواهید داشت

فرشته دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:17 ب.ظ

سلام من 31 سالم هست. حدود 25 روز که قرص لوتروکسین مصرف میکنم یک روز نصف قرص و یک روز هم کامل این قرص رو میخورم اما الان چند روز که از زمان عادت ماهیانه ام میگذره اما هنوز پریود نشدم خیلی هم نگرانم امکان داره که از عوارض لوتروکسین باشه یا باید آزمایش بارداری بدم
با تشکر

سلام‏ ‏
نگفتین‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏ماه‏ ‏نزدیکی‏ ‏مشکوک‏ ‏و‏ ‏یدون‏ ‏جلوگیری‏ ‏هم‏ ‏داشتین‏ ‏یا‏ ‏نه‏ ‏
اما‏ ‏عوارض‏ ‏لووتیروکسین‏ ‏تاخیر‏ ‏پریود‏ ‏نیست
اگر‏ ‏نزدیکی‏ ‏داشتین‏ ‏یه‏ ‏ازمایش‏ ‏بارداری‏ ‏بدین

شیدا محمدی دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:26 ب.ظ

باسلام ،آزمایش تیروئید انجام داده ام وحدود6/6میزان تیروئیدم بوده،دکتر رفتم بهم قرص لوتیروکسین داده وروزی نصفی میخورم،الان نزدیک یک ماه دارم مصرف میکنم وانداره یک سکه ریزش دارم .حالا واسه بارداری چکار بکنم؟

سلام‏ ‏
ازمایش‏ ‏تیرویید‏ ‏ماهیانه‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏دو‏ ‏ماه‏ ‏یکبار‏ ‏انجام‏ ‏بدین‏ ‏تا‏ ‏داروتونو‏ ‏مجددا‏ ‏پزشک‏ ‏تنظیم‏ ‏کنه‏ ‏
واسه‏ ‏بارداری‏ ‏هم‏ ‏حتما‏ ‏باید‏ ‏دارو‏ ‏رو‏ ‏ادامه‏ ‏بدین‏ ‏و‏ ‏ماهی‏ ‏یکبار‏ ‏کنترل‏ ‏کنین

شیدا محمدی سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام مرسی از سایت خوبتون

بهار شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:02 ق.ظ

سلام
من بیشتر از 5 سال که داروی کم کاری تیرویید می خورم و مشکلی نداشتم الان نزدیک به دو هفته است قرص ویتاگنوس رو هم صبح ناشتا به همراه قرص قبلی استفاده می کنم متاسفانه بسیار تحریک پذیر و بد اخلاق شدم و کسل می خواستم دلیلش رو بدونم

سلام
قرص ویتاگنوس یه قرص گیاهیه که عوارض کمی داره اما در دو سه روز اول استفاده ممکنه این عوارض شما رو اذیت کنه
پس نگران نباشید پس از چند روز تمامی این علائم از بین می رن

مینا یکشنبه 6 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:13 ب.ظ

سلام من هفته دهم بارداری هستم، به تازگی دکتر غدد برام قرص لووکسین تجویز کرده، شیاف پروژسترون هم استفاده میکنم این دو با هم مشکلی ایجاد نمکنه?

سلام
مشکلی نیست هیچ تداخل دارویی مهمی ندارن

مژگان چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:53 ق.ظ

سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم من قرص لووتیروکسین رو صبح ها با نمازصبح میخورم میخوابم بعد مثلا یکی دو ساعت یا سه ساعت بعد که بیدار شدم صبونه میخورم ' خوبه ?یا ایراد داره? ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
روش‏ ‏مصرف‏ ‏قرص‏ ‏لووتیروکسین‏ ‏شما‏ ‏کاملا‏ ‏صحیحه‏ ‏
مهم‏ ‏اینه‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏دارو‏ ‏ناشتا‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏شکم‏ ‏خالی‏ ‏مصرف‏ ‏بشه‏ ‏که‏ ‏روش‏ ‏شما‏ ‏مناسبه

مژگان چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:56 ق.ظ

خواهشا ایمیلم نمایش داده نشود

سلام
هیچ‏ ‏ایمیلی‏ ‏نمایش‏ ‏داده‏ ‏نمی‏ ‏شه‏ ‏و‏ ‏همه‏ ‏ی‏ ‏اسم‏ ‏ها‏ ‏مستعار‏ ‏هستند‏ ‏
در‏ ‏این‏ ‏زمینه‏ ‏هیچ‏ ‏کس‏ ‏نگران‏ ‏نباشه‏ ‏
حتی‏ ‏دوستان‏ ‏می‏ ‏تونن‏ ‏وقتی‏ ‏سوالی‏ ‏می‏ ‏پرسن‏ ‏درخواست‏ ‏کنن‏ ‏که‏ ‏سوال‏ ‏ایشون‏ ‏هم‏ ‏نمایش‏ ‏داده‏ ‏نشه‏ ‏و‏ ‏یه‏ ‏صورت‏ ‏کاملا‏ ‏خصوصی‏ ‏به‏ ‏ایمیل‏ ‏ایشون‏ ‏جواب‏ ‏ارسال‏ ‏بشه

a.. چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:11 ب.ظ

سلام..من خانومی 23 ساله هستم.ب خاطر کاهش وزن ب دکت مراجعه کردم و حدود دوماه پیش ازمایش تیروئید دادم و کم کاری تیردئید لب مرز نشون داد..ب دکتر مراجعه کردم و لوتیروکسین تجویز کرد.روز درمیون یک دوم..بعد از مصرف 3عدد از این قرص مجددا ازمایش دادم و تی اس اچ از 7.9 ب 3.3 اومده بود.ولی دکتر متخصص گفت ب مدت دوماه ادامه بدم مصرف لوتیروکسین رو..خواستم بدونم ب نظر شما ادامه بدم مصرف دارو رو یا خیر؟؟ایا مصرف ان ضرری نداره؟؟

سلام

حتما مصرف دارو رو با همین دوز پیشنهادی پزشک ادامه بدین
به هیچ وجه ضرر نداره بلکه کاملا مفیده
فقط ازمایش هر دوماه حتما انجام بشه

yunes جمعه 18 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام.من یه پسر ۲۰ ساله هستم.حدود یه سال پیش ازمایش تیرویید دادم که tsh من ۱۴ بود.دکترم گفت که روزی نصف قرص لووکسین رو مصرف کنم.بعد چند ماه دوباره ازمایش داد م tsh اومده بود به 6.5
بعد دکتر گفت که روزی یه دونه بخورم ولی جمعه ها مصرف نکنم اصلا.ولی من به علت اضافه وزن جمعه ها هم مصرف میکنم.به نظرتون همینجوری ادامه بدم یا جمعه ها مصرف قرص رو قطع کنم؟
لطفا جواب بدین....ممنون.

سلام‏ ‏
جمعه‏ ‏ها‏ ‏نخور‏ ‏‏ ‏و‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏ماه‏ ‏دوباره‏ ‏ازمایش‏ ‏بده‏ ‏
در‏ ‏اثر‏ ‏خوردن‏ بیشتر‏ ‏از‏ ‏حد‏ ‏لووتیروکسین‏ ‏دچار‏ ‏پرکاری‏ ‏تیروئید‏ ‏میشی‏ ‏که‏ ‏باز‏ ‏باید‏ ‏واسه‏ ‏اون‏ ‏قرص‏ ‏بخوری‏ ‏
در‏ ‏ضمن‏ ‏اضافه‏ ‏وزن‏ ‏همش‏ ‏مربوط‏ ‏به‏ ‏کم‏ ‏کاری‏ ‏نیست‏ ‏می‏ ‏تونه‏ ‏از‏ ‏وارد‏ ‏شدن‏ کالری‏ ‏بیشتر‏ ‏از‏ ‏نیاز‏ ‏به‏ ‏بدن‏ ‏هم‏ ‏باشه‏ ‏

مریم جمعه 18 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:39 ب.ظ

سلام خسته نباشید قبلا tsh من 0.1 بود روزی یک قرص لووتیروکسین میخوردم پنج شنبه و جمعه نصف اما الان ازمایش دادم tsh lمن شده 8 مصرف قرص من چطور باشه ؟خواهش میکنم جواب بدید با تشکرفراوان

سلام
اینجا‏ ‏دارو‏ ‏تجویز‏ ‏نمی‏ ‏شه‏ ‏عزیزم‏ ‏
لطفا‏ ‏به‏ ‏متخصص‏ ‏داخلی‏ ‏یا‏ ‏غدد‏ ‏جهت‏ ‏تنظیم‏ ‏مقدار‏ ‏داروی‏ ‏مصرفی‏ ‏مراجعه‏ ‏کنین‏ ‏
یه‏ ‏نکته‏ ‏:‏ ‏به‏ ‏هیچ‏ ‏وجه‏ ‏خودتون‏ ‏مقدار‏ ‏دارو‏ ‏رو‏ ‏کم‏ ‏و‏ ‏زیاد‏ ‏نکنین‏ ‏
از‏ ‏عوارض‏ ‏کم‏ ‏کاری‏ ‏تیرویید‏ ‏پر‏ ‏کاری‏ ‏تیرویید‏ ‏ه‏ ‏می‏ ‏دونین‏ ‏چرا‏ ‏چون‏ ‏اگه‏ ‏دارو‏ ‏بیشتر‏ ‏از‏ ‏میزان‏ ‏لازم‏ ‏استفاده‏ ‏بشه‏ ‏یعنی‏ ‏هورمون‏ ‏تیرویید‏ ‏زیادی‏ ‏رو‏ ‏وارد‏ ‏بدن‏ ‏کردین‏ ‏
پس‏ ‏مواظب‏ ‏خودتون‏ ‏باشید

فرید شنبه 19 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:32 ق.ظ

سلام من خلیلی ساله که کم کاری تیرویید دارم اما دارو استفاده نمی کردم الان چند ماهه که تقریبا" به طور منظم دارم لوو تیروکسین هرروز صبح ناشتا مصرف میکنم آیا برای درمان خشکی پوست و ریزش مو خوردن همین دارو کافیه ؟ چون هنوز بیماری هایی که به دلیل کم کاری تیرویید در من بوجود اومده بهبود پیدا نکرده!!! شنیدم ممکنه بیماری های ناشی از کم کاری تیرویید حتی در صورت مصرف منظم دارو هر چندوقت یکبار دوباره عود کنه درسته؟ راستی لوو رو صبح ناشتا مصرف میکنم اما حدود یک ربع بعدش صبحانه می خورم ایرادی نداره؟

نسترن دوشنبه 21 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام من هشت ساله که تیرویید کم کار دارم الان تی اس اچ 6 روزی نصف قرص لوروتیروکسین می خورم نمیدونم چراتازگی هادوروز بشت سرهم می خورم بدنم ورم می کنه مخصوصا صورتم قرص را که قطع میکنم ورم نمی کنم موندم چکار کنم قرصم را ادامه بدم /

سلام
ازمایش‏ ‏تیرو‏ ‏یید‏ ‏محدد‏ ‏بدین
به‏ ‏متخصص‏ ‏‏ ‏مراجعه‏ ‏کنین
احتمالا‏ ‏میزان‏ ‏دارویی‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏خورین‏ ‏باید‏ ‏تنظیم‏ ‏بشه‏ ‏

فرزانه پنج‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:20 ب.ظ

با سلام من چند ساله که کم کاری تیرویید دارم الان لووتیروکسین با دوز 200 میکرو گرم هر روز می خورم tshشده 0.09باید چی کار کنم. با تشکر.

سلام
جهت‏ ‏تصحیح‏ ‏دوز‏ ‏دارو‏ ‏به‏ ‏متخصص‏ ‏مراجعه‏ ‏کن‏ ‏

گلی سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام من حدود دو هفته روزی نصف قرص لووتیرکسین میخورم ومتوجه ورم در روی پاهایم شدهام ایا اثر قرصها میباشد تشکر

سلام
ورم‏ ‏و‏ ‏ادم‏ ‏به‏ ‏دنبال‏ ‏کم‏ ‏کاری‏ ‏تیروئید‏ ‏بوجود‏ ‏میاد‏ ‏
با‏ ‏مصرف‏ ‏منظم‏ ‏دارو‏ ‏این‏ ‏ورم‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏خواهد‏ ‏رفت‏ ‏
توصیه‏ ‏می‏ ‏کنم‏ ‏یک‏ ‏ازمایش‏ ‏مجدد‏ ‏از‏ ‏هورمون‏ ‏تیرویید‏ ‏بدین‏ ‏شاید‏ ‏نیاز‏ ‏به‏ ‏تنظیم‏ ‏مجدد‏ ‏مقدار‏ ‏دارو‏ ‏باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد