دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

تالاسمی مینور در آزمایش خون (( CBC))

مقادیر نرمال

RBC
برای خانمها 4.15 تا 4.87
برای آقایان 4.73 تا 5.49

Hb
برای خانمها 12 تا 15.5
برای آقایان 13.6 تا 17.5

Hct
برای خانمها 35 تا 45
برای آقایان 39 تا 49

MCV
76 تا 100

MCH
27 تا 32

MCHC
33 تا 37

RDW
11.5 تا 14.5

HbA
بیشتر از 95 %

HbA2
1.5 تا 3.5 %

HF
کمتر از 2 %

پروتوکل کشوری MCV زیر 80 ,MCH زیر 27 را بعنوان مشکوک به تالاسمی مینور تلقی کرده آزمایشات تکمیلی و درمان (در صورت آ نمی فقر آهن ) جهت صدورمجوز ازدواج ضروری است و این در صورتی است که هر دو فرد مشکوک به تالاسمی مینور باشند در صورتیکه یک نفر فاقد ژن ناقل باشد کواهی ازدواج صادر میشود

 
تست تشخیصی قطعی برای تالاسمی و اختلالات هموگلوبین انجام الکتروفورز است

قرص ضدبارداری یاسمین، تقلبی است


خبرگزاری فارس: وزارت بهداشت اعلام کرد: قرص‌های ضد بارداری یاسمین تقلبی وارد بازار شده است که مصرف آن باعث ایجاد عوارض خطرناک و حتی وقوع بارداری در زنان می‌شود. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900704000870#sthash.DiCxCLJE.dpuf


مصرف قرصهای ضد بارداری "یاسمین" تقلبی بوده و باعث ایجاد عارضه خطرناک و حتی وقوع بارداری در زنان می شود. - به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسین برزگر مدیر نظارت بر دارو و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام این خبر افزود: به تازگی در بازار داروی کشور به ویژه در استان خوزستان نمونه تقلبی داروی ضد بارداری یاسمین (Yasmin) مشاهده شده است که باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل تهوع و حتی وقوع بارداری در زنان می شود. -



قرص یاسمین تقلبی

http://s2.picofile.com/file/7147766662/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%D8%AF%D8%B1_%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF_%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81_%D9%82%D8%B1%D8%B5_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%86_%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C.mp4.html




کم کاری تیروئید و بارداری


من هفته 28 بارداری هستم و تست tsh =6.11و t4 =10.21 بود
من سابقه تیروئید نداشتم و آزمایشهای پیش از بارداریم هم خوب بوده
از ماه چهارم بارداریم روند چاق شدنم خیلی سریع و زیاد شد ولی دکترم برام tshننوشت

و الان که دکترمو عوض کردم تو هفته 28 این آزمایش رودادم

چقدر ممکنه که تو اوایل بارداری هم دچار این مشکل بوده باشم و روی جنین تاثیر گذاشته باشه با توجه به اینکه آز غربال سه ماهه اول و دومم نرمال بوده

و اینکه اگه الان درمان بشه میتونه مشکلات احتمالی رو جبران کنه

متشکرم

سلام
جای نگرانی نیست
شما با شروع درمان دارویی و انجام آزمایشات دوره ای منظم می تونین از روند بارداری و زایمان طبیعی و کودکی سالم داشته باشین



 سلام من هفته ی پیش آزمایش تیرویید دادم tshام 12 بود و حالا متوجه شدم که باردارم خیلی نگرانم آیا برای جنین مشکلی ایجاد نمیکنه

سلام
اصلا جای نگرانی نیست
شما با مصرف منظم و صحیح دارو و انجام آزمایشات دوره ای زیر نظر متخصص می تونین مثل یک آدم معمولی و سالم باردار بشید ، زایمانی راحت و کودکی سالم داشته باشین .
به یک متخصص غدد یا زنان و یا داخلی مراجعه کنید



سلام همسرم چن وقته که مبتلا به این بیماری شده.دکترها گفتن راه درمان نداره.خوایتم بپرسم میشه این بیماری درمان بشه؟

سلام
این بیماری با مصرف دارو تقریبا به طور کامل کنترل میشه
نکته اینجاست که دارو ها نباید قطع بشن و آزمایشات دوره ای برای کنترل کردن بیماری لازمه

سلام من هم به تازگی فهمیدم کم کاری تیروئید دارم چند ماه پیش دکتر رفتم گفتن قرص کامل لووکسین مصرف کنید بعد دو سه روز به مدت یک ماه سردرد شدید گرفتم نمیدونستم به خاطر این قرص بود بعد یک ماه یه متخصص غدد دیگه رفتم گفتن قرص ونصفه باید میل میکردین تعجب کرده بودن حالا تازه شوروع کردم به نصفه قرص خوردن چند ماه باید صبر کنم تا به نرمال برسه بعد باردار بشم نگرانم اینم که نتونم باردار بشم.

سلام
پزشکان محترم معمولا از این روش جهت دارو دادن استفاده می کنند یعنی اینکه در صورت بروز عوارض مقدار دارو رو تلطیف می کنند
در هر صورت شما بعد از یک دوره 10 تا 15 روزه یک آزمایش تیروئید انجام بدید تا از میزان مصرف صحیح دارو مطلع بشین (( اگر تیروئید شما در این آزمایش طبیعی باشه یعنی اینکه مقدار دارویی که دارین می خورین مناسبه))
در صورتی که میزان تیروئید شما بعد از استفاده از قرص طبیعی میشه شما هیچ مشکلی جهت بارداری و بچه دار شدن نخواهید داشت


باسلام و عرض تشکر از راهنماییهاتون
من الان 8هفته باردارم و متاسفانه چندماه پیش متوجه کم کاری تیروییدم شدم،من یک روز در میان نصف قرص لووتیروکسین مصرف میکنم، چندروز پیش که برای چکاپ رفتم مقدار Tshم 3.1بود یعنی روز موعد مصرف دارو بصورت ناشتا ؛ که بعد آز دارورو خوردم، سوالم اینه که آیا این نرمال هست؟ بعضی جاها نوشته در بارداری باید مقدارTshکمتر از 2.5باشه! من نگرانم ولی از طرفی هم موقع خوردن هرروز دچار تپش قلب میشدم، لطفا منو راهنمایی بفرمایید.

سلام
دستورالعمل های جدید میگن سطح TSH در دوران بارداری 2.5 است و در صورت بالاتر از آن بخصوص در صورتی که سطح آنتی بادی های ضد تیروئید (TPO) بالا باشد ، باید مقدار دارو تنظیم شود.
با توجه به اینکه سطح TSH شما زیاد بالا نیست و همچنین تپش قلب به دنبال مصرف دارو دارین میشه مقدار داروی شما رو تغییر نداد
در هر صورت به پزشکتون مراجعه کنین مقدار آنتی بادی ضد تیروئید رو چک کنید



سلام خسته نباشید من هفته 18 بارداری هستم .در هفته 8 آزمایش دادم که tsh 4.6 بود و دکتر گفت تیرویید کم کار دارم و قرص لووتیروکسین داد که روزی نصف قرص به غیر از جمعه ها باید بخورم و در هفته 16 دوباره آزمایش دادم که T4 13.0و TSH 1.7بود به نظر شما تیرویید من کنترل شده یا نه؟و آیا خطری برای جنینم نداره ؟مصرف قرصارو باید ادامه بدم

سلام
نرمال شدن مقدار آزمایشات به این معنی نیست که شما نیازی به مصرف قرص ندارین
به این معناست که این قرص ها سطح هورمون رو در بدنتون به اندازه طبیعی رسوندن و باید همچنان به همون اندازه و سر وقت مصرف شن
تیروئید شما تا زمانی که دارو ها رو به موقع و به اندازه مصرف می کنین کنترل شده
شما نگرانی در مورد تیروئید نداشته باشین
فقط باید دارو ها رو سر وقت و به اندازه مصرف کنین اونوقت مقدار این هورمون تو بدنتون به اندازه نرمالشه
و دقیقا مثل کسی هستین که کم کاری تیروئید نداره
پس هیچ نگرانی در مورد بارداری و زایمان نداشته باشین
فقط نرمال شدن مقدار آزمایشات به این معنی نیست که شما نیازی به مصرف قرص ندارین
به این معناست که این قرص ها سطح هورمون رو در بدنتون به اندازه طبیعی رسوندن و باید همچنان به همون اندازه و سر وقت مصرف شن