دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

پرسش و پاسخ ((جلوگیری از بارداری - سقط - تیروئید - تفسیر آزمایشات ))

با سلام یه سوال داشتم
من دی ماه نزدیکی داشتم فردا صبحش از روش پیشگیری اورژانسی با LD استفاده کردم بعد هم چند روز بعد پریود شدم همین طور بهمن و اسفند رو اما پریودم هم طولانی تر شده بود هم اینکه اول یک روز لک میدیدم بعد چند روز بعد پریود می شدم فروردین رو هم هنوز پریود نشدم اگرچه دوباره یک روز فقط لک دیدم ودیگه هیچ اثری از پریود نبود ، ممکنه بارداری خارج از رحم داشته باشم البته بیبی چک هم منفی نشون داده ولی آزمایش خون ندادم
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
مصرف قرص های اورژانس به دلیل اینکه به یک باره میزان زیادی هورمون رو
وارد بدنتون می کنین پریودی شما رو به هم می زنه و تا دو یا سه ماه لکه
بینی وجود داره
حاملگی خارج رحمی علاوه بر لکه بینی باعث مثبت شدن آزمایش ها و همچنین
بزرگ شدن شکم می شه
می تونین برای اینکه مطمئن شین یه سونوگرافی بدین
اما این احتمال خیلی کمه
برای قطع لکه بینی و منظم شدن پریود باید دو یا سه بسته قرص LD رو مرتب و
از ابتدای پریودی استفاده کنین
به یه ماما مراجعه کنین

سلام من دارای بیماری التهاب لگن هستم 2ماه پیش دکتر متخصص زنان داکسی سایکلین 100ومترونیدازول وسفتریاکسون تجویز کرد سفتریاکسونو تزریق کردم بدون هیچ عوارضی،اما بعداز 2ماه که دوباره تزریق کردم دچار خارش شدیدگوش وگلو و پوستی ،کهیر زدن وقرمزی شدید وداغی گوشهام شدم میخواستم بپرسم ک مابقی سفتریاکسونهارو تزریق کنم یا نه خطروجود داره

سلام
از مصرف سفتریاکسون پرهیز کنین 
امکان داره عوارض بعدی خیلی شدید تر باشه
حتما برای تجدید نظر در مورد سفتریاکسون به پزشکتون مراجعه کنین

سلام. من چند ماه قبل از بارداری متوجه شدم که کم کاری تیروئید دارم، با مصرف دارو کنترل شده و دوران بارداری هم زیر نظر پزشک بودم و همه چیز نرمال بود، حالا سوالم اینه چون خودم کم کاری دارم ممکنه نوزادم هم به کم کاری تیروئید مادرزادی دچار بشه؟ آزمایش غربالگری برا نوزادم انجام دادم ولی ده روز طول میکشه جواب بدن، نگرانم، میشه لطفا جواب بدین..

سلام
امکانش هست 
و حتی اگه اینطور شد جای نگرانی نیست چون با مصرف دارو کاملا علائم از بین میره و به یک فرد سالم تبدیل می شه


سلام من 21فروردین نزدیکی داشتم 23 باید پریود میشدم چون پریودم خیلی منظم همین امروز صبح 2 بار baby chek گرفتم هر دو تا + بود تست خون هم امروز دادم + بود با دکترم تماس گرفتم رفتم سونوگرافی از رحم کرد ولی جنین دیده نشد گفت شاید زیر 1هفته هست که نشون نمیده حالا من حامله هستم یا نه- اگر هستم با چی سقط کنم -27 سالم هنوز عقدم - باید چیکار کنم

سلام
اگر عقد هستید نیازی به سقط نیست
با همسرتون در میون بزارید و نوزادتون رو بپذیرین
انجام سقط غیر قانونیه ولی اگه اصرار دارین می تونین با متخصص زنان مشورت کنین چون زمان زیادی از حاملگی نگذشته می تونه با چند تا شیاف سقط رو انجام بده

با سلام من 27 سالمه .دوره پریودم منظم بود یعنی سیکل28 روزه.یک روز بعد از پایان پریودم نزدیکی داشتم به دلیل شک حدودا 50 ساعت بعد قرص اورژانسی کهتکی هست خوردم 4روز بعد خونریزی داشتم کاملا درد مثل پریپریودمه این یعنی حاملم یا نه؟ دوره های بعدی پریودم بهم میخورد .ممنون میشم جوابمو بدید

سلام
شما دوره ی پریودی تون رو به هم زدید 
امکان داره تا دو سیکل پریودی منظم نداشته باشید 
از قرص LD استفاده کنید و تا دو ماه کامل استفاده کنید تا دوباره پریودتون منظم شه

با سلام من 27 سالمه .دوره پریودم منظم بود یعنی سیکل28 روزه.یک روز بعد از پایان پریودم نزدیکی داشتم به دلیل شک حدودا 50 ساعت بعد قرص اورژانسی کهتکی هست خوردم 4روز بعد خونریزی داشتم کاملا درد مثل پریپریودمه این یعنی حاملم یا نه؟ دوره های بعدی پریودم بهم میخورد .ممنون میشم جوابمو بدید

سلام
شما دوره ی پریودی تون رو به هم زدید ..حامله نیستین
امکان داره تا دو سیکل پریودی منظم نداشته باشید 
از قرص LD استفاده کنید و تا دو ماه کامل استفاده کنید تا دوباره پریودتون منظم شه

سلام من مدت دوساله میگرن دارم درماه سه روز دردداشتم الان حدود7ماهه هرروز سردرددارم پریشونم دلشوره دارم اضافه وزن پیداکردم پوست صورتم پوسته پوسته شده موهام میریزه زیرچشمام ورم کرده عادت ماهیانم نامنظمه همه اینا ازعلائم کم کاری تیروئیده درسته خیلی نگرانم.راسته که تاآخرعمربایددارواستفاده کنم؟ممکنه دیگه بچه دارنشم؟

سلام
شما یه آزمایش کامل از میزان الکترولیت ها مثل سدیم پتاسیم کلسیم و منیزیوم همچنین تست های کبدی و کلیوی و هورمون های تیروئیدی بدین
تا مطمئن شید که این علائم از چه بیماریه 
در صورتی که کم کاری تیروئید داشته باشین فقط باید دارو مصرف کنین و آزمایشات دوره ای بدین
شما به یه فرد سالم تبدیل می شین که امکان زندگی سالم بارداری سالم و نوزاد سالم رو خواهید داشت


سلام من 17 سالمه لطفا اگر امکانش هست این آزمایش رو برام تفسیر کنید.من نگرانم تالاسمی مینور هستم.
سپاس
6.8:wbc
llymph:14.7
mixed:11.8
neut:46.5
RBC:5.09
HGB:13.2
HCT:39.3
MCV:77.2
MCH:25.9
MCHC:33.6
RDW-CV:14.3
PLT:240
PDW:11.5
MPV:9.8
P-LCR:22.5

سلام
پروتوکل کشوری MCV زیر 80 ,MCH زیر 27 را بعنوان مشکوک به تالاسمی مینور تلقی کرده که آزمایشات شما هم این دو مورد رو داره
پس شما تالاسمی مینور دارین
یعنی شما باید باکسی ازدواج کنین که تالاسمی مینور یا ماژور نداشته باشه
این یه بیماری نیست و همینطور که میدونین هیچ علائمی هم نداره فقط یه کم خونی محسوب می شه که نیاز به مصرف قرص آهن وجود داره
یه صفت محسوب میشه که شما از یکی از والدینتون گرفتین
نظرات 11 + ارسال نظر
نازنین سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:47 ب.ظ

سلام من دیروز 15 اردیبهشت سوال درباره تیرویید براتون گذاشتم. نمیدونم جواب میدین یا نه؟ لطفا جواب بدین ممنون تون میشم. در ضمن دکتر غددم گفته سیر و کلم و خیارشور و سوسیس کالباس نخورم حتی یک بارم نخورم .با این تفاسیر من کم کاریه تیرویید دارم یا پرکاری؟ محبت میکنید اگه منو از سرگردانی در بیارید

فریده سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:41 ب.ظ http://www.sh.u2012@yahoo.com

سلام--من آزمایش تیرویید دادم اینم آزمایشم
Tsh---0.01
آیامشکلی دارد راهنمای کنید

عسل سه‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:16 ب.ظ

من با نامزدم نزدیکی داشتم اما سه ساعت بعد از نزدیکی یک عدد از قرصهای اووسیز رو خوردم و 12ساعت بعد هم تکرار نکردم .ایا من حامله میشم؟

سلام
روش مصرف اووسیز یا لونرژسترل به این صورته : 2 عدد یک‌جا در اولین فرصت و ۱ عدد در ۱۲ ساعت بعد
اگر بیشتر از 5 روز نگذشته مجددا به این روش قرص رو مصرف کن

بهاره چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:13 ب.ظ

سلام؛ من از دوره ی پریود بعدیم میخوام قرص ld مصرف کنم یعنی از روز 5 ام شروع به مصرف کنم؛ روش مصرف رو بلدم فقط میخواستم بپرسم از همون قرص اولی که شروع به مصرف میکنم میتونم با همسرم رابطه داشته باشم؟ یا حتما باید یه بسته قرص مصرف کنم بعدش بدون روش دیگه ای ارتباط داشته باشیم؟؟
سوال دیگه ای که داشتم اینه که اگه مجبور باشم در فاصله ی بین پریود هام دوبار از روش اورژانسی استفاده کنم مشکلی پیش میاد؟ یا احتمال بارداری زیاد میشه؟؟

سلام
بعد از سه روز مصرف رابطه کنترل شده مشکلی ندارد
با هر بار استفاده از روش های اورژانس پریود هاتون رو نامنظم خواهید کرد و همچنین باعث دل درد و لکه بینی خواهد شد

فاطمه سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:52 ب.ظ

با عرض سلام و تشکر فراوان از سایت مفیدتون.دوسال قبل شوهرم ازمایش داد MCVMCHونش پایین بود الان که دوباره دادهMCVخوبشده اماMCHوMCHCهر کدام بین یک تا دو درج پهیینه.ممکنه همسرم مینور باشه؟

سلام
حتی در صورتی که mch و mcv خون پایین باشه نمی تونیم به طور قطع بگیم تالاسمی مینور وجود داره
ممکنه ایشون تالاسمی مینور دارشته باشن
همچنین ممکنه کم خونی داشته باشن
در ضمن تالاسمی مینور بیماری که علائم داشته باشه نیست
بیشتر یه صفته
نیاز به درمان کم خونی وجود داره

مریم بانو شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:03 ب.ظ

باسلام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات
من پریودمنظمی ندارم روز 16 سیکل قاعدگی نزدیکی مشکوک داشتم بلافاصله 2تا قرص لوونوژسترون خوردم روز بعد هم بعد از 17ساعت 2تا قرص لوونوژسترون خوردم.بعد از گذشت یک هفته علایم پریودی را دارم ولی هنوز پریود نشدم.آیا امکان حاملگی وجودداره؟اگه بی بی چک بزارم جواب میده؟خواهش میکنم جواب من را بدهید خیلی نگرانم.
باتشکرفراوان

سلام
امکان حاملگی وجود نداره
شما تا چند روز دیگه پریود خواهید شد

مهمان 2 دوشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:22 ب.ظ

با سلام
من چندی پیش با نامزدم نزدیکی داشتم.که طبق گفته نامزدم این نزدیکی درست 4 روز بعد از دوره پریودی اون بودی و بعد از ارضا فهمیدم کاندوم از الت بیرون امده و طبعا مایه منی داخل رحم ریخته شده.بلافاصله کمتر از یک ساعت نامزدم از قرص نوژیل یک دانه طبق دستور دکتر داروخانه و 12 ساعت بعد قرص بعدی را مصرف کرده.بنده با توجه به شرایط موجود اصلا توانایی برای عروسی رو ندارم و هر طور که شده باید این مشکل از راههای پزشکی حل کنم و ضمنا بگم که حدود 11 روز گذشته و هیچ اثری از پریودی دیده نمیشه جز همان دردهای قبل پریودی که به گفته نامزدم اوایلی که قرص مصرف شد داشته.و امروز روز 10هم برای ازمایش خون رفته و جواب منفی بوده.و سوالات بنده از شما هم به این شرح میباشد
اول اینکه چند درصد احتمال حاملگی وجود دارد؟
چرا نامزدم بعد مصرف قرص پریود نشد؟ا
فرض که قرص تاثیرری نداشت بعد این همه وقت باز راهی برای مقابله با حاملگی هست که انجام بده؟
از کجا باید بدونم که ایشان حامله هستند یا نه اخه وقتی برای ازمایش رفته بود دکتر به اون گفت باید بعد عادت ماهانه که طبق روال صورت میگرفت اگر صورت نگرفت بعد چند روز که گذشت به ازمایشگاه مجدد مراجعه کنه برای تست بارداری و زیر یک ماه جواب ازمایش میتونه درصد بالایی اشتباه باشه..ایا این گفته صحت داره؟
لطفا جواب من رو بدید چون هم نامزدم و هم خودم تو شرایط روحی بدی قرار داریم
با تشکر

سلام
امکان بارداری وجود نداره تقریبا صفره
به علت اینکه مصرف قرص اورژانس در اوایل دوره ایشون بوده پریود بعدی ایشون با تاخیر انجام خواهد شد
در هر صورت بعد از حدود 14 روز از نزدیکی میتونین با آزمایش خون و حدود 16 روز بعد از نزدیکی می تونین از بی بی چک bayby check استفاده کنین و از باردار بودن یا نبودنشون مطمئن شین

فاطمه سه‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام.خدا قوت.من یک سال پیش ازمایش دادم و هموگلوبین وmcv ,mchخونم تا چند درجه پایین بود بعدش درمان داروییم رو شروع کردم و تا 10ماه قرص هماتینیک و فولیک اسید خوردم الان همه فاکتورا نرمال شدن .ایا امکانش هست که من تالاسمی باشم.من 26سالمه و قبلن هم با این جدیت قرص مصرف نکرده بودم.با تشکر

سلام پروتوکل کشوری MCV زیر 80 ,MCH زیر 27 را بعنوان مشکوک به تالاسمی مینور تلقی میکند که درمان دارویی جهت تصحیح کم خونی شروع می شود
جهت اطلاع از اینکه تالاسمی مینور وجود داره یا نه نیاز به آزمایشات تکمیلی هست که با مراجعه به متخصص داخلی یا متخصص خون برایتان نسخه میشود

samanimani یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:12 ق.ظ

ی

سامان+سلیمی یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:13 ق.ظ

سلام و خسته نباشید
من الان دو ساله نامزدی هستم،با نامزدم رابطه ی بدون دخول داشتیم،نامزدم ماه قبل 22وم تیر پریود شده ، الان مرداد 26 ام هنوز پریود نشده،ما هنوز ازدواج نکردیم،عقد هم نیستیم،خیلی میترسم،الان این 1ماهه از ترس اینکه نکنه خدای نکرده نامزدم حامله بشه خواب و خوراک ندارم خیلی می ترسم.میشه لطف کنید راهنماییم کنید؟
چن روز دیگ اگر پریود نشد باید بریم آزمایش بارداری بدیم؟
سوال دومم اینه که آزمایش بارداری جواب قطعی رو میده؟
خدای نکرده اگر حامله بود چطوری می تونیم سقط داشته باشیم؟!
ما هیچکسی رو نداریم که بتونیم بهش اعتماد کنیم و قضیه رو بهش بگیم؟!لطفا راهنماییم کنید.

سلام
اگررابطه بدون دخول بوده و تخلیه منی در واژن هم اتفاق نیوفتاده امکان بارداری وجود نداره
احتمالا به علت رابطه ای که داشتین پریود به تاخیر افتاده
می تو.نین از baby check که در داروخانه ها وجود داره هم استفاده کنین

kimia یکشنبه 20 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 02:36 ب.ظ

سلام من درست 11 قاعدگی رابطه کنترل نشده داشتم که 10 ساعت بعد 2عدد قرص اووسیز خوردم و 12 ساعت بعد هم مجددا 2عدد دیگر استفاده کردم. اما 24 ساعت بعد دوباره نزدیکی بدون پیشگیری داشتم . آیا احتمال بارداری وجود داره؟ قرصها تا چند وقت تو بدن تاثیر دارند. ؟ با سپاس و تشکر فراوان

سلام
داروهای‏ ‏اورژانس‏ ‏پیشگیری‏ ‏از‏ ‏بارداری‏ ‏باید‏ ‏در‏ ‏حداقل‏ ‏دفعات‏ ‏ممکن‏ ‏در‏ ‏طول‏ ‏زندگی‏ ‏یک‏ ‏زن‏ ‏استفاده‏ ‏بشن‏ ‏
بارها‏ ‏هم‏ ‏گفتیم‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏ماه‏ ‏فقط‏ ‏یکبار‏ ‏‏ ‏استفاده‏ ‏بشن‏ ‏و‏ ‏نه‏ ‏اینکه‏ ‏به‏ ‏ازای‏ ‏هر‏ ‏نزدیکی‏ ‏
یکبار‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏داروهای‏ ‏اورژانس‏ ‏در‏ ‏ماه‏ ‏باعث‏ ‏پریود‏ ‏شدن‏ ‏و‏ ‏جلوگیری‏ ‏از‏ ‏بارداری‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏چند‏ ‏بار‏ ‏نزدیکی‏ ‏خواهد‏ ‏شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد